کودکی، دوران قدم زدن با خداوند است

نشست تخصصی "هر کودک نشانی خداست" با حضور "حسین علیجانی"مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون (ارائه دهنده شعار هفته ملی کودک امسال) در سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، درتاریخ 15 مهر 96، هم‌زمان با نخستین روز هفته ملی کودک، نشست تخصصی "هر کودک نشانی خداست" با حضور "حسین علیجانی"مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون (ارائه دهنده شعار هفته ملی کودک امسال) در سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین برگزار شد.

در این روز که در روزشمار هفته ملی کودک با عنوان"کودک، زیر چتر ایمان"شناخته می‌شود، با حضور "علی هوشمند" رییس حوزه هنری، "مژده اروجی" مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین،"حجت الاسلام علی انصاری" معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و شماری دیگر از مسوولان استان، مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون درباره بایدها و نبایدهای تربیت کودکان سخن گفت.

در این نشست که مخاطبان آن معلمان، اولیای تربیتی و مربیان مهدهای کودک و مراکز فرهنگی و هنری کانون بودند، علیجانی با اشاره به اهمیت پرهیز از مداخله بیرونی بر فطرت پاک کودکان، تاکید کرد:با تکیه بر معصومیت، شادمانی، پاکی و معنویت کودکان، راهی به سوی رشد و تعالی شیوه‌های تربیتی خود پیدا کنیم.

وی در زمینه همراهی با کودکان پیشنهاد کرد که ابتدا کودکان را درک کنیم و سپس مفاهیم تربیتی خود را القا کنیم .

حسین علیجانی با بیان این که "کودکی، دوران قدم زدن با خداوند است"، کودکان را دارای فطرت پاک خداجویانه‌ای دانست که بزرگترها با انتخاب و اتخاذ راهکار مناسب و درست می‌توانند، بر این بستر، عمارت عظیم بالندگی و تعالی را بنا کنند.

سخنران این مراسم، یک‌رنگی، سادگی و باور معصومانه را موهبت ذاتی کودکان دانست که باید تلاش کرد با دور نگه داشتن آن‌ها از قضاوت‌های زودهنگام و شتاب‌زده به آن مسیری درست داد.

وی در ادامه با اشاره به نقش بی مانند معلمان و مربیان در تقلیدپذیری و تکوین شخصیت کودکان، بر توجه همه جانبه ایشان به رفتار و گفتار خود در برابر مخاطبین کوچک خود تاکید کرد و افزود:بزرگترهایی که توان بازیابی کودکی خود را دارند می‌توانند در تعلیم و تربیت کودکان سهم بارزتری داشته باشد چون زمینه هم‌ذات پنداری را در کودکان ایجاد می کنند.

علیجانی در پایان به پرسش‌های مهمانان این نشست پاسخ داد و برای ادامه این نشست‌ها اعلام آمادگی کرد.

تلاوت قرآن مجید، سرود جمهوری اسلامی، نمایش تیزر هفته ملی کودک، نمایش نماهنگ عاشورایی و گزارش عملکرد کانون و برپایی نمایشگاه و فروشگاه محصولات کانون از برنامه های دیگر این مراسم بود.هم‌چنین "اعظم یوسفی" دبیر هفته ملی کودک استان قزوین که مجری این نشست هم بود، گزارشی از عملکرد و برنامه‌های در پیش روی کانون در این هفته به مهمانان ارائه کرد.

گفتنی است، براساس شعار امسال هفته ملی کودک"هرکودک، نشانی خداست" و با توجه به هم‌زمانی هفته ملی کودک امسال(15 تا 21 مهر)با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، ارتقای بینش مذهبی و فعالیت‌های دینی در برنامه‌های استانی و مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین موردتوجه ویژه قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =