برای تجهیز کتاب‌خانه‌ی بیمارستان‌ها کتاب اهدا کنید

برای اهدای کتاب و هدایای فرهنگی مانند نوشت‌افزار و کتاب‌های صوتی می‌توانید به غرفه‌ی گروه «سلامت و هنر» در بخش نمایشگاهی هفته‌ی ملی کودک مراجعه کنید.

به ‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، غرفه‌ی گروه «سلامت و هنر» در بخش نمایشگاهی هفته‌ی ملی کودک حضور دارد و پذیرای هدایای مردمی در زمینه‌ی کتاب و محصولات فرهنگی برای تجهیز کتاب‌خانه‌های بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مراکز نگه‌داری بچه‌ها و تعداد زیادی مدرسه در روستاهای مناطق محروم و مراکز آموزشی نیازمند و دو کتاب‌خانه‌ی تازه راه‌اندازی شده در مرکز طبی کودکان تهران است.

این گروه پیش از آغاز هفته‌ی ملی کودک برای دومین ‌بار با ایجاد کارزاری اینترنتی با هشتگ « #دوباره_میخوانم » در فضای شبکه‌های اجتماعی مردم ایران را به شرکت در این کارزار دعوت کرد تا با همراهی نیکوکاران و خیران، نویسندگان، تصویرگران و اقشار فرهنگی، کتاب و محصولات فرهنگی را جمع‌آوری و پس از آن نسبت به راه‌اندازی و تجهیز کتاب‌خانه‌های بیمارستان‌های کشور اقدام کنند و فرصت‌های مطالعه کتاب برای کودکان بستری شده در بیمارستان‌ها نیز فراهم شود.

گروه «سلامت و هنر» پیش‌تر با دریافت اسباب‌بازی اقدام به تجهیز اتاق بازی بیمارستان‌های کودکان کرده بود. فعالیت‌های این گروه مردم نهاد، داوطلب محور است.

مسوولان این گروه معتقدند با توجه به شرایط کودکان بیمار که در بستر بیماری هستند و کودکان نابینا اهدای کتاب‌های صوتی شعر و داستان برای این گروه بسیار مفید و ضروری است.

بر همین اساس مسوولان این گروه از مردم و به ویژه ناشران درخواست همکاری و اهدای کتاب و به ویژه کتاب‌های صوتی دارند. هرچند تاکنون بیشتر آثار اهدایی از سوی مردم ارایه شده و ناشران نقش موثری در این اقدام انسان‌دوستانه نداشته‌اند.

همچنین نمایشگاهی از آثار سومین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار در نگارخانه‌ی مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با هفته‌ی ملی کودک برپا است.

این جشنواره از سوی گروه «سلامت و هنر» برگزار می‌شود و کارت‌پستال‌هایی از برخی از این آثار و همچنین کتاب مجموعه آثار دو دوره‌ی قبلی جشنواره به صورت همت عالی در این غرفه به فروش می‌رسد.

نمایشگاه هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهر 1396 از ساعت 9 تا 18 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار خواهد شد و گروه سلامت و هنر در این نمایشگاه غرفه‌ای را برپا می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =