آیین پایانی دوره مشاوره‌ «زندگی آرام»

مرکز فرهنگی‌، هنری چناران هم‌زمان با هفته ملی کودک و در روزی که با عنوان «کودک در پناه خانواده» نام‌گذاری شده بود، آیین پایانی کلاس‌های مشاوره‌ایی «زندگی آرام» را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرکز فرهنگی هنری چناران در طول تابستان و با همکاری اداره بهداشت و درمان، اقدام به برگزاری کلاس‌های مشاوره با عنوان «زندگی آرام» کرد.

نرگس غلامی مربی فرهنگی مرکز با اعلام این خبر گفت: این دوره آموزشی با توجه به نیازسنجی انجام شده در ماه‌های تیر و مرداد سال جاری در دو روز و برای دو گروه جنسی دختر و پسر مرکز برگزار می‌شد  و در آخرین جلسه آن که در روز «کودک در پناه خانواده» برگزار شد والدین اعضا حضور داشتند.

غلامی در ادامه از سعیدیان کارشناس آموزش شبکه بهداشت و درمان شهرستان و مشاور این دوره یاد کرد و گفت: ایشان با روش بازی‌درمانی، مهارت‌های لازم را برای داشتن یک زندگی آرام به اعضای کانون آموزش داد. توانایی «نه» گفتن، توانایی در یافتن دوست، ایجاد روحیه‌ی همکاری در گروه از جمله موضوعاتی بود که در این دوره بدان پرداخته شد.

در بخشی از این دوره که ویژه والدین اعضا بود، به موضوعاتی چون مهارت‌های فرزندپروری براساس سرفصل‌های مدون و مشخص اشاره شد و والدین ضمن به‌کارگیری آموخته‌ها و اجرایی کردن آن در خانه، نتیجه را در کلاس مطرح می‌کردند.  هدف اصلی از اجرای این دوره که مورد استقبال والدین و اعضا قرار گرفت؛ جلوگیری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد ارتباط بهتر و بیشتر والدین با کانون و آشنایی با نقاط قوت و ضعف در رابطه با تربیت فرزندانشان بود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =