برگزاری نشست تخصصی طرح کانون مدرسه در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون استان: همکاری‌های کانون و آموزش و پرورش سفر یادگیری کودکان و نوجوانان را جذاب‌تر و ماندگارتر می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی طرح کانون مدرسه، با حضور مدیرکل و کارشناسان کانون، معاونان آموزش و پرورش و مدیران مدارس ابتدایی در کانون استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرکل کانون استان ضمن خیر مقدم به مهمانان و ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشستی گفت: رسالت مهم کانون ترویج کتاب و کتاب خوانی و پرورش فکر کودکان و نوجوانان است و این مهم با کمک شما مدیران، که جایگاه بلندی در بحث آموزش کودکان دارید، نتیجه‌ی بهتری خواهد داد.

معصومه هادی در ادامه افزود: صاحبان اندیشه دوران کودکی را مهم‌ترین بخش از زندگی افراد می‌دانند که با برنامه ریزی صحیح می‌توان بذر رویش جامعه‌ای صبور، مهربان و متفکر را کاشت.

وی سپس با اشاره به ظرفیت‌های کانون در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی گفت: امروز آموزش‌های مستقیم، به دلیل تغییرات وسیعی که در حوزه‌ی فرهنگ و جامعه پذیری رخ داده، کارایی گذشته‌ی خود را از دست داده و توانایی‌های کانون در انجام فعالیت‌های گوناگون جهت آموزش غیر مستقیم می‌تواند جایگزین مناسبی برای این شیوه‌ها باشد.

هادی هم‌چنین افزود: به عنوان مثال استفاده از زبان هنر برای بیان مفاهیم، از مقاومت منفی کودک و نوجوان در فرایند یادگیری می‌کاهد و آن را در نزد هنر آموز ماندگارتر می‌کند.

مدیرکل کانون در ادامه‌ی سخنان خود به نقش مدیران مدارس در آشنایی دانش آموزان با کانون اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به جمعیت دانش آموزان استان، که بالغ بر ششصد هزار نفر هستند، مدیران و معلمان نقش مهمی در معرفی فعالیت‌های ما دارند تا از این طریق بتوان کودکان و نوجوانان بیشتری را با کانون آشنا کرد.

وی در خصوص تاثیر این همکاری ارزشمند گفت: همکاران ما در خلال فعالیت‌های جذاب کانون می‌توانند بسیاری از مسایل کودکان را شناسایی و برای آن برنامه ریزی کنند تا از این طریق بتوان برخی رفتارها را تقویت و برخی دیگر را اصلاح کرد.

هادی هدف کانون و آموزش و پرورش را هدفی مشترک و مقدس دانست که با همکاری دوجانبه می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات جامعه در آینده جلوگیری کرد.

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی گفت: فروشگاه‌های کانون پرورش فکری پاسخ مناسبی به این دغدغه‌ی رهبری است زیرا با استفاده از کالاهای با کیفیت ایرانی می‌توان به فرهنگ اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای تعداد بیشتری از هم وطنان کمک کرد.

در ادامه معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در سخنانی کوتاه با اشاره به سابقه‌ی همکاری این دو سازمان گفت: آماده سازی کودکان و نوجوانان برای آینده هدف مشترک کانون و آموزش و پرورش است و سود آن به جامعه باز می‌گردد.

محمد کیخا در پایان سخنان خود با اشاره به پایین بودن میزان مطالعه گفت: با کتاب غریبه شده‌ایم و در این حوزه باید جدی‌تر فعالیت کنیم تا آگاهی کودکان و نوجوانان گسترش یابد.

پس از سخنان کیخا، مدیران مدارس پیشنهاد کردند همکاران کانون در مدرسه‌ها بیشتر حضور یابند و مرکز فروش فهرستی از کتاب‌های خود، برای معرفی به دانش آموزان، در اختیار مدارس قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =