آشنایی با فرهنگنامه کودک و نوجوان از زبان پژوهشگران

مرکز فرهنگی هنری شماره ۸ کانون استان تهران ، در آستانه هفته کتاب و کتاب‌خوانی و در جشن کتاب خود ، میزبان پژوهشگران و مروجان فرهنگنامه ۱۶ جلدی کودک و نوجوان کانون بود

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در آستانه هفته کتاب و کتاب‌خوانی مرکز فرهنگی هنری شماره ۸ کانون استان، باهدف شناخت کودکان و نوجوانان با انواع کتاب‌های مرجع و  نحوه استفاده صحیح از فرهنگنامه‌ها، لغت‌نامه‌ها و دیگر کتاب‌هایی که می‌توانند به روح جستجوگر و پرسشگر بچه‌ها پاسخ دهند، میزبان فرشته قبادی و آذین اقلیدس از مروجان کتاب فرهنگنامه کودک و نوجوان کانون بود.

گفتنی است این برنامه با حضور اعضای فعال و کتاب‌خوان، عصر روز ۲۰ آبان در سالن این کتابخانه و در فضایی دوستانه برگزار شد .

فرشته قبادی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع بچه‌های کتاب‌خوان و علاقه‌مند به مطالعه، به معرفی جامعی از کتاب  ۱۶ جلدی فرهنگنامه کانون پرداخت و روش صحیح استفاده از آن را شرح داد.

دیگر میهمان برنامه نیز با پرسش‌های مختلف از اعضای شرکت‌کننده ،آن‌ها  را برای رسیدن به پاسخ‌هایشان به استفاده از فرهنگ‌نامه و لغت‌نامه تشویق کرد . اقلیدس با در اختیار قرار دادن این کتب مرجع به بچه‌ها، آنان را در مسیر پرسش‌های متعددی قرارداد و از اعضای این  کتابخانه خواست در بازی او مشارکت کرده و  پاسخ‌ها را با کمک دیگر دوستانشان در این کتاب‌ها بیابند،

بچه‌ها با شورونشاط  و با مشارکت پژوهشگران میهمان، به پاسخ‌های موردنظر دست  پیدا می‌کردند و برای دیگر دوستانشان می‌خواندند.

 در ادامه این برنامه، میهمانان درباره جایگاه ارزشمند و ویژه کتب مرجع به‌ویژه فرهنگ‌نامه کودک و نوجوان در انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی اشاره‌کرده  و آن‌ها را کتاب‌هایی پرمحتوا برای نوجوانان علاقه‌مند به پژوهش معرفی کردند.

در پایان این روز و پس از پذیرایی، کودکان و نوجوانان این کتابخانه با میهمانان عکس‌های یادگاری گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =