اعلام برنامه‌های کانون پرورش فکری آذربایجان شرقی در هفته کتاب

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی برنامه‌های گسترده مراکز فرهنگی هنری کانون در هفته کتاب و کتابخوانی را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، هادی یوسف‌زاده با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در فعالیت‌های کانون، اظهارکرد: به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کانون پرورش فکری استان در طول سال جاری بیش از 5000 جلد کتاب کودک و نوجوان  به مدارس، حوزه‌ها و پایگاه مقاومت بسیج در مساجد و بیمارستان‌ها اهدا نموده است.

وی با بیان اینکه در هفته فوق تمامی فعالیت‌های کانون با محوریت کتاب و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان انجام می‌شود، افزود: معرفی و تجلیل از کودکان و نوجوانان موفق و برتر در زمینه کتابخوانی از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در هفته کتاب می‌باشد.

یوسف‌زاده خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره استانی میهمانی از سرزمین کتاب در تبریز، برگزاری آیین‌های جشن کتاب با حضور کودکان و نوجوانان به میزبانی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در استان و برپایی نمایشگاه استانی آثار برگزیده در زمینه طرح کشوری کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برای هفته کتاب و کتابخوانی می باشد.

وی هفته کتاب را فرصتی برای معرفی این فعالیت‌ها دانست و گفت: تمامی مراکز کانون به این مناسبت فعالیت‌های گسترده‌ای را برگزار خواهند کرد و تجلیل از مربیان و کودکان و نوجوانان موفق در زمینه ارائه ایده‌های برتر برای کتابخوانی پایان بخش برنامه‌های کانون پرورش فکری استان در این هفته می‌باشد.

یوسف‌زاده  همچنین نشست تخصصی ادبی با حضور مربیان و اعضا و حضور دانش‌آموزان مدارس در مراکز کانون و برپایی کارگاه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی با هدف معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب اعلام کرد.

گفتنی است، ۲۴ تا ۳۰ آبان در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =