کد خبر: 274623
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
بدرقه زائران خورشید

اعضای مرکز فرهنگی هنری چناران زائران پیاده‌ی حرم رضوی را به سمت مشهد مقدس بدرقه کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در روزهای پایانی ماه عزاداری سالار شهیدان، زائران زیادی از چناران- شهر میقات‌الرضا- برای عرض ارادت پیاده به زیارت امام مهربانی‌ها می‌روند. در این میان کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی هنری این شهرستان در ویژه‌برنامه‌ای «بدرقه زائران خورشید» دل‌نوشته‌های خود را به دست زائران امام هشتم رساندند.

نرگس غلامی مربی مسوول مرکز گفت: در این برنامه ابتدا اعضای مرکز با کتاب «کاش خانه‌های شکلاتی وجود داشت» از انتشارات کانون آشنا شدند. این کتاب همراه تصاویر ساده و زیبا، مجموعه‌ای از دعاهای کودکانه است که به بزرگترها در راه آشنایی بچه‌ها با سرمایه‌های معنوی کمک می‌کند و انگیزه خوبی برای کودکان است تا بتوانند بهتر دعاها و آرزوهای خود را به رشته تحریر درآورند.

پس از اینکه بچه‌های مرکز با این کتاب آشنا شدند، به روخوانی آن پرداختند و با شنیدن داستان‌هایی از شخصیت و نکات تربیتی زندگی امام رضا(ع) از زبان مربیان فرهنگی کانون، با کرامات آن بزرگوار آشنا شدند و دعاهای کوچک اما بزرگ خود را در برگه‌هایی که از قبل به طور ویژه تنظیم شده بود نوشتند.

مربی مسوول مرکز در ادامه گفت: چند نفر از اعضای نوجوان پسر به نمایندگی از سایر دوستان خود به مسیر پیاده‌روی زائران رفتند و ضمن پذیرایی از عاشقان امام مهربانی‌ها، دعاهای اعضای کلاس ادبی مرکز را به دست آنان سپردند تا به حرم پاک رضوی برسانند.

غلامی هدف از این برنامه را افزایش روحیه‌ی توسل و توکل اعضا به معصومین(ع) و خدای بزرگ دانست و گفت: توجه به آداب و مناسک و برنامه‌های مذهبی باید از سنین کودکی و به شیوه غیرمستقیم به کودکان آموزش داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =