یک روز با یک نویسنده

برنامه ادبی " یک روز با یک نویسنده" در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران،ویژه برنامه ادبی " یک روز با یک نویسنده" در راستای برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی از سوی واحد آفرینش های ادبی استان اجرا شد.
این برنامه به معرفی شخصیت یک نویسنده مطرح حوزه کودک ونوجوان و آثارش  
می پردازد و بچه‌های حاضر در این برنامه ضمن پرسش و پاسخ از نویسنده با آثار وی و هنر نوشتن آشنا می شوند.
کانون مازندران 12 آذر میزبان "مرتضی حاتمی" نویسنده کتاب کودک ونوجوان بود.  
بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته این برنامه در مراکز سیار روستایی میاندرود، مرکز فرهنگی و هنری جویبار و شماره یک ساری برگزار شد.
مقصد اول این برنامه مرکز سیارروستایی میاندرود و حضور در مدرسه شهید حسنی  روستای " بزمین آباد" شهرستان  میاندرود بود.



*دانش با کتاب خواندن ایجاد می شود
 مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در جمع دانش آموزان دختر و پسر این مدرسه با بیان فواید خواندن و مطالعه گفت: برای زندگی خوب باید دانش و آگاهی داشت.
محمد علی یزدان‌شناس با اشاره به اینکه دانش با آموختن و کتاب خواندن ایجاد می شود،افزود: همه علوم مانند؛ تاریخ، جغرافیا، مسایل اجتماعی و کتاب‌های ادبی، برای ایجاد یک زندگی خوب تولید شده ‌اند و این نشان از اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی دارد.


مرتضی حاتمی نیز با ابراز خرسندی از حضور خود در جمع دانش آموزان این روستا برای بچه‌ها از اهمیت مطالعه و کتاب صحبت و به معرفی کتاب‌هایش پرداخت کرد.
این نویسنده کتاب‌های کودک ونوجوان از چگونه نوشتن سخن گفت و در توضیح مختصری، مراحل نوشتن یک داستان و رمان از جرقه‌های ذهنی یک نویسنده تا چاپ کتاب را برای دانش آموزان تشریح کرد.
پرسش بچه‌ها از نویسنده، پاسخ به سوالات، امضا و اهدای کتاب: "هفت توت" از سوی نویسنده به دانش‌آموزان روستایی و عکس یادگاری از دیگر برنامه‌های این روز به یاد ماندنی در روستای بزمین آباد شهرستان میاندرود بود.
اما دومین برنامه " یک روز با یک نویسنده" در مرکز فرهنگی و هنری جویبار صورت گرفت.
در این برنامه هم مرتضی حاتمی از داستان‌هایش صحبت کرد و در خصوص بازنویسی و بازآفرینی دیگر اثر خود بنام"مرزبان‌نامه" توضیح داد.
این بار بچه‌ها از چگونه نوشتن، سرودن شعر، پردازش یک موضوع برای تولید و خلق داستان و ... سوال کردند و حاتمی برای آنها از فرایند نوشتن و کتاب صحبت کرد.
امضای یادگاری و اهدای کتاب نویسنده، هم از برنامه‌هایی بود که در این مرکز انجام شد.


بعداز ظهر " یک روز با یک نویسنده" به حضور مرتضی حاتمی در مرکز شماره یک ساری و شرکت در جمع اعضای انجمن " نکو رویان داستان" ویژه اعضای ارشد کانون اختصاص داشت.
اعضای این انجمن بر اساس معمول به خوانش بخش‌هایی از یک داستان که قبلا مطالعه کرده بودند پرداختند و آن‌را نقد و بررسی کردند.
نویسنده مهمان برنامه هم این بار در جمع اعضای ارشد ادبی کانون مازندران، با نگاه تخصصی به پردازش ویژگی‌های داستان پرداخت و در خصوص نقد و بررسی داستان از زوایای متعدد با این اعضا صحبت کرد.



این برنامه در حالی انجام شد که پیش از این کانون مازندران میزبان " بیوک ملکی" و " حسین تولایی" نویسنده و شاعر حوزه کودک ونوجوان در برنامه " دوپنجره" بودند.



مرتضی حاتمی، نویسنده و روزنامه نگار ادبی، متولد 1355 شهرستان صحنه (کرمانشاه) است  و تاکنون بیش از40 عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان در قالب‌های بازآفرینی، مجموعه داستان و رمان نوشته و منتشر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =