انسان نیازمند آموختن و کتاب معتبرترین ابزار یادگیری است

اگر کودکان و نوجوانان به طور صحیح، اصولی و متناسب با شرایط و نیازهای جامعه و با توجه به آموزه های دینی و اخلاقی، آموزش ببینند و پرورش یابند، بدون شک جامعه ای موفق و پویا و رو به جلو، خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، سعیدرضا کامرانی که در آیین افتتاح کتابخانه مجتمع آموزشی مهر دانش حضور داشت با ذکر این مطالب، گفت: در این رابطه یکی از این ابزارهای آموزش، مطالعه کتاب های مفید و ارزشمند است و خواندن کتاب، باید در برنامه روزانه همه افراد از کودکی تا بزرگسالی گنجانده شود. از این رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به گروه سنی مخاطب، اقدام به تولید محتوا می کند و در این راستا تنها مرکز تخصصی تولید کتاب های کودکان و نوجوانان است که بسیاری از این آثار به زبان های دیگر کشورها ترجمه می شود و در اختیار کودکان و نوجوانان دیگر نقاط دنیا قرار می گیرد.

معاون فرهنگی کانون فارس در ادامه گفت: در دسترس بودن کتاب مسأله بسیار مهمی است که اگر هر مدرسه از یک کتابخانه تخصصی برخوردار باشد و هر گروه سنی بتواند از محتواهای مخصوص خود بهره ببرد می تواند در شکوفایی ذهن و استعداد دانش آموزان نقش به سزایی ایفا کند. کامرانی در ادامه گفت: انسان موجودی کمال گراست و با سکون و سکوت، سازگاری ندارد. انسان همواره به دنبال راهی است که یک قدم پیش گذارد و گره ای از مشکلات خود و دیگران را بگشاید، بنابراین او برای پیشرفت در عرصه های زندگی، احتیاج به شناخت کاملی از خود و جامعه دارد، دین مقدس اسلام، فراگیری علم و دانش را عاملی برای رشد، پویایی و تعالی جامعه برشمرده است و انسان همواره نیازمند فراگیری و آموختن است و کتاب از مهم ترین ابزارهای یادگیری است و با توجه به پایدار بودن تأثیرات مطالعه و عادت کردن به این کار مفید در دوران کودکی و نوجوانی، وظیفه همه خانواده ها و مسئولین است که کودکان و نوجوانان را به مطالعه کتاب های مفید و متناسب با گروه سنی آنان ترغیب کنند.

یکی از افتخارات من همکاری با کانون است

علی فروتن، چهره آشنای کودکان ونوجوانان نیز که در این مراسم حضور داشت، گفت: خدای بزرگ را شاکرم که به من توفیق داد تا همه عمرم را در خدمت کودکان و نوجوانان باشم. وی افزود: یکی از افتخارات من همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که این همکاری در سه دهه گذشته همواره تداوم داشته است. بازیگر گروه نمایشی فتیله ها خاطر نشان کرد: یکی از ابزارهای فرهنگی که تأثیر ماندگاری در ذهن کودکان و نوجوانان دارد، کتاب است. وی به کودکان و نوجوانان توصیه کرد از فرصت ها برای مطالعه کتاب و مجله های متناسب با سن خود استفاده کنند.  

در ادامه این برنامه، کتابخانه مجتمع آموزشی مهر دانش شیراز با حضور معاون فرهنگی کانون فارس، علی فروتن، بازیگر نمایش کودکان، مؤسس و معاون پرورشی این مرکز مورد بهره برداری قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =