برنامه های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان کرمانشاه تشریح شد

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری حدود 200 برنامه توسط این کمیته در روزهای دهه مبارک فجر امسال در استان خبر داد و گفت: این برنامه ها در تمام شهرستان های استان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، ؛ مهناز فتاحی روز یکشنبه با حضور در ایرنا مرکز کرمانشاه با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امسال برنامه های متنوع فرهنگی و هنری توسط کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان برگزار می شود.

وی اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر را کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد و صدا و سیما اعلام کرد و گفت: برای هماهنگی برگزاری برنامه های دهه فجر تاکنون پنج جلسه هماهنگی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه برنامه های این کمیته همزمان با 12 بهمن در استان آغاز می شود، گفت: این برنامه ها در 40 مرکز فرهنگی هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری در استان برگزار می شود.

به گفته او، اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر علاوه بر برنامه هایی که در قالب این کمیته برگزار می کنند به صورت جداگانه نیز برنامه های در سطح ادارات خود در شهرستان نیز برگزار خواهند کرد.

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در ادامه برپایی نمایشگاه های مختلف را از جمله برنامه های این کمیته اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه ها در فرهنگسرای آفرینش واقع در سه راهی 22 بهمن کرمانشاه برگزار می شود.

فتاحی، طراحی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط کودکان و نوجوانان را یکی از برنامه های دهه فجر دانست و افزود: در این برنامه که عنوان آن 'پرچم ایران پاره تن من است'، کودکان و نوجوانان با اثر انگشت بر روی پارچه ای سفید، پرچم جمهوری اسلامی ایران را طراحی می کنند.

وی با دعوت از همه کودکان و نوجوانان شهر کرمانشاه برای کمک به طراحی این پرچم اظهار کرد که می خواهیم این پرچم را روز راهپیمایی 22 بهمن در کرمانشاه حرکت دهیم.

وی نمایشگاه عکس امداد فرهنگی مختص فعالیت های کانون پرورش فکری در مناطق زلزله زده را از جمله دیگر برنامه های دهه فجر دانست و گفت: همچنین نمایشگاه دست سازه های اعضای کانون پرورش فکری با رویکرد اقتصاد مقاومتی نیز در این مدت برگزار می شود و آثار کودکان و نوجوانان با حضور خودشان به فروش می رسد.

به گفته او، در این نمایشگاه غرفه های نقاشی، سفال، بازی و سرگرمی، دست سازه و عکاسی دایر می شود. فتاحی همچنین با بیان اینکه 2 تیم سیار کانون پرورش فکری استان در دهه فجر امسال در مناطق زلزله زده حضور پیدا می کنند، گفت: طرح امداد فرهنگی که با رویکرد فرهنگی به حمایت از کودکان و نوجوانان این مناطق می پردازیم تا زمانی که نیاز باشد ادامه می یابد.

او دیدار اعضای منتخب جشنواره های ملی با استاندار، برگزاری جشنواره سرود، کار دستی و نقاشی توسط بهزیستی و با همکاری کانون پرورش فکری و دیدار با خانواده کودک شهید 'عبدالمسلم توسلی' که در زمان انقلاب و در کودکی به شهادت رسید را از دیگر برنامه های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان ذکر کرد.

وی اجرای تئاتر با عنوان 'شبی ر اتاق مه نگار' با موضوع مقابله با استرس زلزله برای کودکان و نوجوانان را از دیگر برنامه های در دهه فجر دانست و گفت: برگزاری جشنواره غذاهای سالم در مهد کودک ها، دیدار مربیان کانون با امام جمعه کرمانشاه، و گردهمایی اعضای کانون پرورش فکری شامل والدین، مسئولان ، مربیان و افرادی که سابقه عضویت در کانون را دارند از دیگر برنامه ها اعلام کرد.

مسابقه ادبی با عنوان رنگین کمان پیروزی نیز بین اعضا و مربیان کانون پرورش فکری استان برگزار می شود.

به گفته سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در روز برگزاری راهپیمایی 22 بهمن نیز یک غرفه با حضور 'عمو بلفنجک' از عروسک های کانون راه اندازی می شود که در این غرفه کودکان و نوجوانان می توانند به دلخواه خود نقاشی هم بکشند.

فتاحی برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع پرچم را از دیگر برنامه های دهه فجر دانست و گفت: کودکان و نوجوانان می توانند از پرچم مقدس ایران در روز راهپیمایی و یا روز ثبت اثر انگشت عکس بگیرند و به کانون بفرستند و در این مسابقه شرکت کنند.

او به ایجاد تونل انقلاب در مرکز فرهنگی هنری آفرینش کانون پرورش فکری برای تداعی روزهای انقلاب نیز به عنوان دیگر برنامه دهه فجر نام برد و گفت: برای تقویت عرق ملی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی هم برنامه هایی داریم.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 21 درصد از این جمعیت زیر 15 سال سن دارند.

آئین های گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از 12 بهمن آغاز و تا 22 این ماه ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =