اجرای 513 برنامه در دهه فجر امسال برای کودکان و نوجوانان

با اجرای برنامه‌های مناسب در انتقال آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی در تمامی ابعاد به ویژه در ذهن کودکان و نوجوانان کوشا باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان،سید محمد رضا جوادی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان از اجرای 513 عنوان برنامه در دهه فجر امسال برای کودکان و نوجوانان استان خبر داد و گفت:‌ باید با اجرای برنامه‌های مناسب در انتقال آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی در تمامی ابعاد به ویژه در ذهن کودکان و نوجوانان کوشا باشیم.

محمدرضا جوادی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در دهه فجر، افزود: با توجه به تقارن شهادت حضرت‌ فاطمه(س) با دهه فجر برنامه‌های این دهه با محوریت فجر فاطمی برگزار می‌شود.

جوادی با بیان اینکه 12 جلسه استانی و شهرستانی در راستای تکمیل برنامه‌های دهه فجر برگزار شده است، اظهار کرد: نتیجه این جلسات برگزاری 513 عنوان برنامه در توسط کانون پرورش فکریکودکان و نوجوانان استان است.

وی برگزاری دومین جشنواره پویانمایی در روز پنجشنبه 12 بهمن، مراسم جشن انقلاب در روز یکشنبه 15 بهمن، برگزاری دومین جشنواره نمایش‌ عروسکی در روز چهارشنبه 18 بهمن، جشنواره بازی‌های بومی ـ محلی در 21 بهمن، برگزاری غرفه‌های گریم پرچم ایران بر روی صورت کودکان و نوجوانان روز 22 بهمن در میدان امامزاده عبدا... همدان و برپایی نمایشگاه دست‌سازه‌های ویژه اعضا را از شاخص‌ترین برنامه‌ها در این دهه اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح مرکز سیار روستایی شهرستان رزن در دهه فجر، خاطرنشان کرد: با افتتاح این مرکز استان همدان نخستین استان در کشور هستیم که همه شهرستان‌های آن دارای مرکز سیار  روستایی می باشد.

جوادی با بیان اینکه بازگشایی مجدد مرکز شماره 2 ملایر، افتتاح دومین کتابخانه فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عرضه محصولات فرهنگی در ملایر را از دیگر برنامه‌ها در این دهه برشمرد و گفت: برگزاری جشنواره بازی‌های ایرانی، اسلامی ویژه مربیان و اعضای مراکز نیز یکی از برنامه‌های شاخص در این دهه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه چند نهاد نیز ما را در اجرای برنامه‌های دهه فجر یاری می‌کنند، تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی، حوزه هنری، کمیته امداد امام (ره) ،فرهنگ و ارشاد اسلامی،صداو سیما، بهزیستی و آموزش و پرورش از جمله نهادهایی هستند که در اجرای برنامه‌ها با کانون همکاری خواهند داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های کتاب‌خوانی و نقد کتاب، حوزه‌ هنری برنامه کارگاه شعرخوانی و جمع‌خوانی، اداره کل بهزیستی برپایی نمایشگاه نقاشی و آموزش و پرورش اجرای سرود و نواختن زنگ انقلاب را برعهده خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری برنامه‌های این دهه را معرفی دستاوردهای انقلاب و انتقال شادی‌های این دهه به کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: جشنواره پویانمایی یکی از برنامه‌های شاد با استقبال پرشور بچه‌ها در این دهه خواهد بود.

جوادی اظهار کرد: این جشنواره در موضوعات دهه فجر، اقتصاد مقاومتی و موضوع آزاد و ویژه اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهد بود که 25 اثر توسط اعضای کانون برای این جشنواره تولید شده است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه "دست‌سازه‌های من" در این دهه، گفت: از هزار و 500 اثر تولید شده 530 اثر به مرحله استانی رسیده، 130 اثر به نمایش گذشته و 25 اثر نیز برگزیده شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان همچنین با اشاره به برگزاری بازی‌های بومی ـ محلی در این دهه، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این برنامه‌ تشویق کودکان و نوجوانان به تحرک و آشنایی با بازی‌های قدیمی و بومی است که 40 نوع بازی سنتی و جدید برای دانش‌آموزان تدارک دیده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =