اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه فجر

ویژه‌برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر از سوی مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان تشریح شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، نشست خبری مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری و رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر استان با اصحاب رسانه و مطبوعات، صبح شنبه ۱۴ بهمن‌ماه در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه به مناسب دهه‌فجر در کانون

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان سمنان در این نشست، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهیدان انقلاب اسلامی از اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی در ۲۴ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی سراسر استان خبر داد و گفت: کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر که اعضای آن را کانون پرورش فکری، آموزش و پروش، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و صدا و سیما تشکیل می‌دهد علاوه بر این برنامه‌ها به صورت جداگانه نیز برنامه‌هایی در سطح ادارات خود در شهرستان برگزار می‌کنند و تلاش بر این است که با برپایی این برنامه‌ها، پیام‌های انقلاب اسلامی را به کودکان و نوجوانان منتقل کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، یکی از مهم‌ترین اهداف کانون پرورش فکری در برگزاری برنامه‌های دهه‌ی فجر را علاوه بر بسترسازی ذهنی کودکان در راستای آشنایی با آرمان‌های انقلاب، دعوت به حضور پررنگ کودکان و نوجوانان در جشن‌های انقلاب و به‌ویژه در ۲۲ بهمن، شناسایی، کشف و معرفی نخبگان و استعدادهای کودک و نوجوان در مدارس روستایی و جذب آنها به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان عنوان و خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های متعددی با عناوین مختلف در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری برگزار شده و همه‌روزه دانش‌آموزان مدارس تحت پوشش با برنامه‌ریزی صورتگرفته از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

جمال در ادامه افزود: فراخوان‌های عکاسی «شکوه شهر» و «قاب پیروزی»، سفال‌گری «نمادهای انقلابی» و «دیوار نوشته‌ها»، خوش‌نویسی «پازل‌های پنجاه و هفتی» و «گلبانگ»، سرودخوانی «آوای باران» و «سرودهای پنجاه و هفتی»، کاردستی طراحی پرچم با عنوان «سرو سرفراز» و کارت‌پستال‌سازی،  نشست ادبی «صبح انقلاب»، «پرواز با چهل کبوتر» و... بخش دیگری از برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان است و علاقمندان و مخاطبان کودک و نوجوان می‌توانند آثار خود را به مراکز فرهنگی‌هنری مجری ارایه دهند.

وی همچنین تصریح کرد: اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی، دامغان و مهدی‌شهر، دست‌سازه‌های خود را در قالب نمایشگاهی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در معرض دید عموم قرار دادند و آثار اعضا با حضور خودشان به فروش می‌رسد.

رونمایی از چهار جلد کتاب کودک و نوجوان

جمال همچنین اظهار داشت: جشن بزرگ انقلاب و آیین رونمایی از چهار جلد کتاب کودک و نوجوان با موضوع دفاع مقدس و ادبیات پایداری روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه با حضور استاندار، فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه اجرایی در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه در مدارس سمنان

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با اشاره به فعالیت سه فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری در سطح استان گفت: نمایشگاهی از محصولات فرهنگی همزمان با ایام‌الله دهه‌ی فجر در مدارس سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری، تولیدات چینی وجود ندارد، اظهار کرد: تولیدات داخلی در این فروشگاه موجود است و باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی از محصولات داخلی خریداری شود.

آموزش متن انقلاب با زبان هنر

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان سمنان با اشاره به‌ ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل چهارم انقلاب گفت: از طریق زبان هنر بهتر می‌توان دستاوردهای انقلاب و همچنین متن انقلاب را به کودکان و نوجوانان آموزش داد.

جمال خاطرنشان کرد: مفاهیم انقلاب از طریق پنل‌های آموزشی غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود و با حضور مربیان کانون پرورش فکری، فیلم‌های انقلابی برای کودکان و نوجوانان تفسیر می‌شود.

روایت‌خوانی انقلاب در  مراکز فرهنگی‌هنری کانون

مدیرکل کانون پرورش فکری استان عنوان کرد: روایت‌خوانی انقلاب در همه مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در ایام دهه‌ی ‌فجر اجرا می‌شود و مربیان کانون که دوره‌های تخصصی در این حوزه را گذراندند در این ایام با روایت روزهای انقلاب به انتقال ارزش‌ها و پیام انقلاب به کودکان و نوجوانان کمک می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در پایان تصریح کرد: برپایی ایستگاه‌های نقاشی و قصه‌گویی«خاطرات انقلاب» در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن، برگزاری جشن انقلاب در مدرسه دخترانه روستای خیرآباد ویژه اعضای کتابخانه پستی سمنان، برگزاری مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی و کانال تلگرامی «یار مهربان»، نمایش فیلم در سینماکانون سرخه، دیدار با خانواده شهید علومی که در زمان انقلاب و در کودکی به شهادت رسید، آیین مهمانی لاله‌ها با حضور اعضای کمیته کودک و نوجوان، برپایی نشست تخصصی «پیام‌آوران آزادی» با رویکرد معرفی شخصیت‌های انقلابی نیز از برنامه‌های کانون پرورش فکری در ایام سال‌روز انقلاب شکوهمند اسلامی است.

گفتنی است؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، ۱۶ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، پنج کتابخانه سیار روستایی، یک کتابخانه سیار شهری و دو کتابخانه پستی دارد و ۴۲ هزار و ۸۵۱ کودک و نوجوان در این مراکز عضویت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =