سرمایه‌های اصلی کشور کودکان و نوجوانان هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در دیدار مدیرکل و مسئولین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اظهار داشت: سرمایه‌های اصلی کشور کودکان و نوجوانان هستند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در دیدار با مدیرکل و تعدادی از مسئولین کانون استان گفت: کارهای فرهنگی حد نهایت ندارد و مسئله آموزش و تربیت از گهواره تا گور است. مردان و زنان آینده هر جامعه کودکان و نوجوانان آن هستند و سرنوشت کشور در دست اینهاست . بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن کشور است و بایستی به عنوان اصلی ترین سرمایه‌های آینده  به آنها توجه کرد. به این معنا که اگر این سرمایه درست پرورش و آموزش داده شود می تواند سرمایه های دیگر را ایجاد کند اگر کودکان و نوجوانان، ماهر ، کارآمد ، متدین و با فرهنگ تربیت شوند می‌توانند در بخش‌های دیگر هم امید آفرین و تاثیر گذار باشند و در زمینه های علمی، فرهنگی، اقتصادی موجب موفقیت و سربلندی آینده کشور شوند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه کودک و نوجوان افزود: سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی کودکان موضوعی است که در سطح کشور کمتر به آن پرداخته شده است. همچنین بایستی بطور جدی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فعالیت های آن پرداخته شود و سرمایه گذاری در این حوزه امر مهم و اساسی است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به اهمیت پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان بیان کرد : شما و مربیان کانون پرورش فکری به سراغ کودکان و نوجوانان بروید همانطور که برای فرزندانتان دغدغه دارید بایستی برای کودکان و نوجوانان دیگر نیز دغدغه و انگیزه را داشته باشید و زمانی که به تربیت و آموزش آنها در آینده می‌نگرنید احساس انگیزه و شور و نشاط بکنید.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به نقش مربی در دوران کودکی و اهمیت تربیت و پرورش در این مقطع سنی گفت: پرورش در دوران کودکی به مراتب مهم‌تر از دوران جوانی است، زیرا شخصیت و تفکر جوانان در این دوره شکل می گیرد.

امام جمعه زنجان گفت: ما هرچقدر در دوران کودکی و نوجوانی بحث تربیت و آموزش را جدی بگیریم . آینده جامعه را تضمین کردیم.

وی با تاکید بر ارزیابی اقدامات و عملکرد و ارتباط با اولیای کودکان و نوجوانان گفت بایستی یک رابطه تنگاتنگی ایجاد شود تا خروجی و نتیجه این اقدامات و فعالیت‌ها سنجیده شود.

در ابتدای این دیدار محمد نقی صالحی مدیرکل کانون استان طی گزارشی از عملکرد سال 96 و همچنین سیاست‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده کانون استان در سال ۹۷ را ارائه کرد.

صالحی به عملکرد سال 96 اشاره و بیان داشت : کانون استان در سال گذشته به لحاظ کمی و کیفی توسعه ی معنی داری را تجربه کرد . در سال گذشته پنج کتابخانه توسط کانون پرورش فکری تاسیس شد که شامل دو کتابخانه سیار و دو کتابخانه درون مدرسه ای و یک کتابخانه ثابت ( کودک و مادر ) در مناطق کم برخودار و محروم و آغاز عملیات ساخت پروژه مرکز فرهنگی هنری سجاس با اعتبار بالغ بر 920 میلیون تومان و همچنین توزیع هزاران جلد کتاب در مدارس و مساجد و مناطق محروم و زلزله زده داشتیم .

وی ابراز داشت مربیان و اعضای کانون استان در سال گذشته با کسب عناوین برتر در جشنوارها و مسابقات بین المللی و کشوری و استانی خوب درخشیدند از جمله 83 نفر از مربیان و اعضای کانون در بخش کودک و نوجوان جشنواره رضوی عناوین برگزیده و شایسته تقدیر را از آن خود کردند. و در جشنواره های قصه گویی و خوارزمی و ... عناوینی را کسب کرده است  و همچنین کانون در غنی سازی اوقات فراغت بعنوان پر مخاطب ترین دستگاه استانی اعلام شد .

مدیرکل کانون در ادامه به اهداف کانون در برنامه کلی سال جاری اشاره و بیان داشت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بسط و گسترش فعالیت های علمی ، هنری و ادبی در بین کودکان و نوجوانان استان و تربیت دینی و اسلامی و ملی این عزیزان محور اصلی برنامه کاری سال 97 کانون استان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =