تمدید مهلت شرکت در مسابقه هوشمند کتابخوانی تا پایان مردادماه

مدیرکل کانون پرورش فکری کرمان از تمدید سومین مسابقه هوشمند کتاب‌خوانی تا پایان مردادماه خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، محسن روحی در نشست توجیهی برگزاری سومین دوره مسابقه هوشمند کتاب‌خوانی در کرمان که با حضور کارشناسان فرهنگی هنری و مدیران کانون‌های دانش‌آموزی سراسر استان در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد،گفت: این مسابقه به صورت الکترونیک و ویژه کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال مقاطع اول دبستان تا یازدهم متوسطه به صورت استانی در حال برگزاری است.

روحی با اشاره به این‌که این مسابقه همزمان با دهه فجر آغاز شده است، افزود: کودکان ونوجوانان علاقمند می‌توانند تا پایان مردادماه با ورود به سامانه الکترونیکی مسابقه به نشانی www.fekramooz.ir  در این رقابت شرکت کنند.

 وی با بیان این‌که راهنمای  تصویری شرکت در مسابقه  نیز در این سامانه در دسترس است، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند از طریق ارسال عدد ۱ به  شماره ۱۰۰۰۰۵۵۵۱ ، لینک ورود به  مسابقه را دریافت نمایند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان همچنین یادآورشد: شـرکت کنندگان در صـورتی که تمایل به خـرید کتاب نداشتـه باشند می‌تـوانند کتاب‌هـای معرفی شده برای هر گروه سنی را که لیست آن‌ها در سامانه قابل مشاهده است، از مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری مستقر در هر شهرستان، کتاب‌خانه مدرسـه یا کتـاب دیگر شـرکت کنندگان  تهیه کنند.

روحی با بیان این‌که اهدای جوایز براساس امتیازات کسب شده است اظهار داشت: در صورت یکی‌شدن امتیازات، نفر برتر مسابقه در هر گروه سنی با قرعه کشی مشخص می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در این نشست با بیان این‌که اکنون در شرایط خاصی زندگی می‌کنیم که تک تک افراد جامعه در آن نقش دارند خاطرنشان کرد: رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی مدون و عزم و اراده جدی است.

روحی گفت: اگر میگوییم سرانه مطالعه در کشور پایین است دنبال مقصر نگردیم، اگرهم بگوییم بچه‌ها باید کتاب‌خوان شوند کاری انجام نمی‌شود، بلکه بایستی برای رفع این مشکل برنامه و راه‌کار داشته باشیم و با همفکری و همیاری یکدیگر به نتیجه مطلوب دست یابیم.

وی با بیان این‌که اگر کاری را برای رضای خدا انجام دهیم نه برای رضای یک فرد و پاداش آن را هم از خدا بخواهیم به اهدافمان می‌رسیم، تصریح کرد: به فرموده‌ی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دستگاه‌های فرهنگی همدیگر را رفیق بدانند نه رقیب و اگر کسی کار خوبی انجام می‌دهد در بهتر شدنش کمک کنیم.

این مسوول اذعان داشت:هدف همه‌ی ما شخصیت‌سازی و انسان‌سازی است و هیچ دستگاه اجرایی بهتر از آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نمی‌تواند برای رشد و پرورش کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی کند.

روحی گفت:وقتی کتاب نخوانیم هویتمان را از دست می‌دهیم، بنابراین برای کتاب‌خوان شدن فرزندانمان تلاش کنیم چراکه یکی از ارکان توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای میزان مطالعه در آن جامعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =