نشست آموزشی مربیان فرهنگی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: " نشست‌های آموزشی " باز شدن پنجره‌ای تازه برای بازخوانی اطلاعات مربیان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، نشست آموزشی مربیان فرهنگی مراکز فرهنگی هنری استان برگزار شد.

در اختتامیه‌ی این نشست آموزشی، مدیرکل کانون استان خطاب به مربیان عنوان کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی باز شدن یک پنجره‌ی تازه است برای بازخوانی اطلاعات شما.

معصومه هادی در ادامه با ذکر این نکته که " مربیان موثرترین نیروهای کانون هستند " گفت: نقش شما مربیان در فرایند جذب و نگه‌داشت اعضا بسیار موثر است و این مهم با افزایش سطح دانش و آگاهی اتفاق می‌افتد.

وی سپس با مروری بر وضعیت حضور اعضا در مراکز و انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی خاطرنشان کرد: منتظر حضور اعضا در مراکز نباشیم بلکه با همکاری و خلاقیت برای جذب کودکان و نوجوانان اقدام کنیم زیرا موفقیت تنها در سایه‌ی همدلی اتفاق می‌افتد.

هادی هم‌چنین با اشاره به سخنان مدیرعامل کانون مبنی بر مهارت آموزی به اعضا بیان کرد: با برنامه ریزی صحیح در جهت شناخت نیازهای ضروری کودکان و نوجوانان قدم برداریم زیرا حرکت‌های بزرگ با گام‌های کوچک آغاز می‌شود.

قابل ذکر است نشست یک‌روزه‌ی آموزشی مربیان فرهنگی مراکز استان با تحلیل آمار مقایسه‌ای فعالیت‌های مراکز(سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۵) در زمینه‌های اعضای جدید و تمدیدی، تعداد فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، طرح کانون مدرسه و سرانه‌ی امانت کتاب توسط کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان آغاز شد و در ادامه با حضور یکی از مدرسان دانشگاه کارگاه  اهمیت شادی و حرکت در زندگی کودکان و بزرگ سالان برای مربیان برگزار شد که در آن رسیدن به شادی از راه آموزه‌های دینی، اجتماعی، روانی، عاطفی، علمی و... مورد بحث قرار گرفت.

در بخش دیگری از این نشست مدیرکل کانون استان " تحرک و شادی در فعالیت‌های فرهنگی " را با انجام بازی برای مربیان عنوان کرد و رازهای مهم تربیتی از جمله صبر و حوصله، صداقت و صمیمیت، ثبات عاطفی، رازداری عدم مقایسه و... را برای آنان بیان کرد.

فعالیت کاغذ و تا توسط یکی از مربیان، بیان اهمیت اقدام پژوهی در پیشبرد اهداف کانون توسط کارشناس آموزش و پژوهش استان، نشست حوزه‌ای مربیان با کارشناسان و تقدیر از مربیان فرهنگی دیگر بخش‌های این برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =