کد خبر: 278855
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
بازدید 504
نشست حوزه‌ای مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری در مهدی‌شهر

نشست حوزه‌ای مسئولان مجتمع و مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک و دو سمنان، مهدی‌شهر، شهمیرزاد و سرخه با حضور کارشناسان فرهنگی و هنری در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، نخستین نشست حوزه‌ای کارشناسان فرهنگی و هنری و مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری با حمایت مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان در مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر برگزار و نقاط قوت و ضعف کارگاه‌های ثابت و دوره‌ای، بررسی و آسیب‌شناسی شد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان و مسئولان در نخستین نشست حوزه‌ای به بررسی نحوه‌ی برگزاری کارگاه‌های شهریه‌ای، فضاسازی و آرشیو آثار، برنامه‌ریزی و ساماندهی و بروز رسانی کارگاه‌ها و فعالیت‌های هنری و بیان اصول و قواعد برگزاری این کارگاه‌ها به صورت دوره‌ای در مراکز فرهنگی‌هنری پرداختند.

هدف از برگزاری کارگاه‌های دوره‌ای از سوی کارشناسان حاضر در نشست، غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، زمینه‌سازی برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای درونی کودکان و نوجوانان، استفاده بیشتر از توانایی، امکانات، تجارب و اندوخته‌های کانون پرورش فکری و تلاش جهت پرورش خلاقیت و مهارت‌آموزی عنوان شد.

در ادامه‌ی نشست با اشاره به برگزاری کارگاه‌های دوره‌ای با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی متناسب با گرایش و علایق اعضا و مخاطبان کودک و نوجوان بر نظارت تخصصی کارگاه‌ها از سوی کارشناسان ستادی تأکید شد.

گفتنی است؛ در این نشست همچنین درخصوص نحوه‌ی نیازسنجی، اولویت‌بندی، تعیین اهداف و برنامه‌های پیشنهادی با رویکرد خلاقانه و نوآور، بررسی فرم و فرمت برنامه‌نویسی، بررسی بازخورد شیوه‌ی اجرای فعالیت‌ها و تحلیل میزان تحقق دستیابی به اهداف در پایان فعالیت‌ها، فضاسازی در دو بخش کودک و نوجوان، شیوه‌نامه‌ها، آرشیو هنری در سطح مرکز استان و کشور، ساماندهی و بروزرسانی کارگاه‌های هنری، بازتعریف فعالیت‌ها و کارگاه‌های هنری در دو بخش ثابت و دوره‌ای، نحوه‌ی تعامل مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری با مربیان کارگاه ویژه، بررسی چگونگی ارائه طرح کارگاه، تبیین مکاتبات صورت‌گرفته در ارتباط با فضاسازی و چیدمان تعاملی هدفمند و... بحث و گفت‌وگو شد و هریک از مسئولان، نظرها و پیشنهادهای خود را عنوان و ضمن بازدید از نمایشگاه پایانی طرح کانون‌مدرسه، تجربه خلاق خود از برگزاری کارگاه‌ها را بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =