گزارش عملکرد شش ماه دوم سال ۱۳۹۶ کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

معصومه هادی: تمام عزت ما در کانون به واسطه‌ی حضور اعضاست و ما برای رفع نیازهای فرهنگی آنان تلاش می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، نشست خبری مدیرکل کانون استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری مدیرکل کانون استان ضمن خیرمقدم به خبرنگاران گفت: " ارزش قلم " از آموزه‌های دینی ما سرچشمه می‌گیرد؛ شما خبرنگاران چشم بینای جامعه هستید که توانایی ایجاد موجی مثبت در جامعه را دارید.

معصومه هادی در ادامه با مروری بر فعالیت های کانون و مراکز فرهنگی هنری استان، در سال گذشته، گفت: رویکرد مسئولان در کانون، پرورش نسلی با نشاط، خلاق و دارای هویت ایرانی- اسلامی است زیرا اگر این مسیر به درستی طی شود آینده‌ی کشور را افرادی پویا و صاحب اندیشه خواهند ساخت.

وی سپس با بیان این نکته که " احترام " حق همه‌ی کودکان است، عنوان کرد: ایجاد فرصت برای رشد و پرورش کودکان و نوجوانان، در فضایی امن و از راه خواندن و انس با کتاب مهم‌ترین وظیفه‌ی کانون است که مربیان ما در مراکز فرهنگی هنری کانون سعی در ایجاد چنین موقعیتی برای آنان دارند.

افزایش سرانه‌ی امانت کتاب در مراکز فرهنگی هنری استان، کسب رتبه‌های برتر کشوری و بین المللی اعضا، اجرای موفق طرح کانون مدرسه، شناسایی و درمان برخی مشکلات آموزشی و رفتاری دانش آموزان به واسطه‌ی این طرح، عیدانه‌ی کتاب در ایام نوروز، شب قصه و لالایی، برگزاری کلاس‌های ویژه در تابستان دیگر بخش‌های سخنان هادی در حضور خبرنگاران بود.

در ادامه مدیرکل کانون در پاسخ به پرسشی مبنی بر اهمیت اسباب‌بازی و فعالیت کانون در این زمینه خاطرنشان کرد: اسباب بازی تاثیر مستقیمی در رشد فکری و ذهنی کودک دارد و لازم است خانواده‌ها با آگاهی برای کودکان خود اسباب‌بازی انتخاب کنند، زیرا عدم دقت در این زمینه می‌تواند در مسیر شکل‌گیری ارزش‌های درست در ذهن کودک مشکل ایجاد کند که خوشبختانه با ورود کانون پرورش فکری به این عرصه با عنوان شورای نظارت بر اسباب‌بازی، با هدف ساماندهی موضوع اسباب بازی‌ها  از طریق حمایت، هدایت و نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع  اسباب بازی کودکان گام موثری در این زمینه برداشته شده است.

" کتابخانه‌های سیار و لزوم گسترش آن " پرسش دیگری بود که مدیرکل کانون در پاسخ به آن، ضمن ارایه‌ی توضیحی در خصوص حضور موثر کانون در حاشیه‌ی شهرها و روستاها و بازخورد مثبت آن در میان مسئولان و خانواده‌ها، گفت: با توجه به محدودیتی که در زمینه‌ی نیروی انسانی و خودرو وجود دارد، این کمبود با برنامه ریزی دقیق و استفاده از حداکثر ظرفیت، در حد قابل توجهی جبران شده و در صورت تامین اعتبار و افزایش این کتابخانه‌های کاربردی، یک گام دیگر در تحقق شعار " بهره‌مندی همه‌ی کودکان و نوجوانان از امکانات کانون پرورش فکری " برداشته خواهد شد البته نقش نیکوکاران و اندیشه‌ورزان در این امر مهم می‌تواند گره‌گشا باشد.

هادی در زمینه‌ی اقدام کانون برای حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: فروشگاه‌های کانون پرورش فکری در سراسر ایران، از سال‌ها پیش در چنین مسیری قرار گرفته‌اند و با عرضه‌ی کتاب، لوازم تحریر، اسباب بازی و... نماد کامل حمایت از کالای ایرانی هستند و امسال نیز در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری، برنامه‌های متنوعی در دست اقدام است که کودکان در کانون با فعالیت‌های جذاب تمرین زندگی و مهارت کسب کنند تا اعتماد به نفسشان تقویت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =