مراسم رونمایی از کتاب «بوسه بر غبار»

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین، به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد، مراسم رونمایی از کتاب «بوسه بر غبار» (مجموعه شعر درباره دفاع مقدس)را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 2 خرداد 97، به همت کانون قزوین، مراسم رونمایی از کتاب « بوسه برغبار» که یک مجموعه شعر درباره دفاع مقدس اثر «مهدی مردانی» (کارشناس ادبی استان)است، با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس استان ،بسیج ادارات استان و حوزه هنری در مجتمع فرهنگی و هنری استان برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد برگزار شد، کتاب«بوسه بر غبار» که یک مجموعه شعر درباره دفاع مقدس است با حضورمدیران استان، مسوولان بسیج ادارات، اهالی شعر و ادب و سایر علاقه مندان رونمایی شد.

اعضای شورای شهر، مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیادشهید، امور بانوان و خانواده استانداری، بهزیستی، استاندارد، پست، ثبت احوال، جهادکشاورزی، حوزه هنری، هلال احمر، دیوان محاسبات، بنیادحفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، کتابخانه‌های عمومی، نمایندگان فرمانداران استان، فرماندهان بسیج ادارات، فرماندهان دفاع مقدس، سرحلقه های بسیج ادارات استان، نمایندگان امور بانوان، خانواده شهدا و ایثارگران از جمله مهمانان این مراسم بودند.

در آغاز این برنامه پس از تلاوت قرآن مجید توسط قاری نوجوان، اجرای سرود ملی و نمایش نماهنگی از دفاع مقدس، «مژده اروجی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین به مهمانان خود خوش آمد گفت.

وی با ابراز خرسندی از توفیق برگزاری این مراسم، سوم خرداد را از پرخاطره ترین و پرافتخارترین، سالروزهایی دانست که در تقویم ملی ایرانیان سرافراز ثبت شده است.

اروجی با اشاره به این که «خرمشهر» نخستین و عزیزترین، اسیری بود که در حماسه دفاع مقدس آزاد شد، تاکید کرد برما واجب است که نسل امروز را با دلاورمردی‌ها و رشادت‌هایی که به فتح ماندگار خرمشهر انجامید، آشنا کنیم و از شهدای این حماسه بزرگ که یاد و خاطره‌شان تا ابد جاری است،تقدیر و تجلیل کنیم.

 درادامه «سرهنگ مهدی طاهر خانی »مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز با قدردانی از همه مهمانان برای حضور در این مراسم ارزشمند، دفاع مقدس را حماسه‌ای ماندگار دانست که هم‌چنان باقی است تا ارزش‌های اسلام و جامعه اسلامی باقی بماند.

اجرای سرود انتظار توسط نوجوانان(کاری از حوزه هنری) ، اجرای یک سرود دفاع مقدس توسط اعضای گروه موزیک لشگر 16 زرهی ارتش و سخنرانی دو مهمان مراسم از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

سخنرانان این مراسم«محمدعلی حضرتی‌ها» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جانباز دفاع مقدس و «حمید عابدی‌ها» نویسنده و مدرس دانشگاه  بودند.

حضرتی‌ها ضمن تقدیر از تلاش ارزشمند مهدی مردانی در سرایش اشعار دفاع مقدس، شگردهای شعری وی را در بیان حماسه دفاع مقدس،تحسین برانگیز و ناب توصیف کرد.

وی با بیان شماری از اصول فنی شعر دفاع مقدس، کتاب «بوسه بر غبار» را مجموعه ای ارزشمند از رعایت همه این اصول همراه با برخورداری از ترفندهای مخاطب محور و نغز شاعرانه دانست ، وی در ادامه خاطره ای از حضور خود در دفاع مقدس بیان کرد که با استقبال ویژه مهمانان روبرو شد.

عابدی‌ها هم اشعار این کتاب را اشعاری برجسته و برگرفته از حقیقت دفاع مقدس و مبتنی بر خاطرات و روایات ماندنی شهدا، خانواده شهدا ودیگر حماسه سازان دفاع مقدس دانست که می تواند بر دل و جان مخاطب اثر بگذارد .

وی هم چنین در فراز دیگری از سخن خود درباره وجدان کاری، شناخت و پیروی از شیوه زندگی شهدا را برای درک مفهوم خدمت صادقانه و ادای تکلیف به جامعه اسلامی، بسیار راهگشا و اثرگذار خواند.

از آنجا که مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون استان قزوین به نام شهید نوجوان«قاسم شکیب زاده» شناخته می شود، در ادامه از «حسن شکیب زاده»، نویسنده ،پژوهشگر دفاع مقدس و برادر این شهید بزرگوار تقدیر شد.

وی با بیان خاطره ای از برادر خود، از همه شهدای نوجوان دفاع مقدس تجلیل کرد.

مراسم رونمایی از کتاب «بوسه بر غبار» با حضور مدیران استان، تجلیل از دوتن از فرماندهان دفاع مقدس و تقدیر از مهدی مردانی(نویسنده کتاب بوسه ای غبار)از بخش‌های پایانی این مراسم بود.

گفتنی است،در حین اجرای این برنامه یک مسابقه کتبی هم درباره حماسه سوم خرداد اجرا شد که از برگزیدگان آن تقدیر شد.

بوسه بر غبار که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس توسط انتشارت صریر به چاپ رسیده است، شامل سه فصل و 25 سروده با مضمون دفاع مقدس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =