بالغ بر ۳۸ هزار نفر عضو کانون پرورش فکری کردستان هستند

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از عضویت ۳۸ هزار و ۴۳۲ نفر از کودکان و نوجوانان کردستانی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، سهیلا شیخی امروز پنج شنبه در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج ضمن تبریک این روز  به آنها در سخنانی  با اشاره به اینکه جامعه هدف کانون کودکان ۷ تا ۱۸ سال است، گفت: تمرین مهارت زندگی شعار امسال برنامه های  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

شیخی با بیان اینکه متولیان فرهنگی باید به کودکان و نوجوانان چگونه در جامعه زندگی کردن را اطلاع رسانی کنند، عنوان کرد: هدف ما در کانون این است که کودکان و نوجوانان را آگاه کنیم که از زندگی خود بهره ببرند.  
وی بیان کرد: 40 نوع فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در 20 مرکز ثابت و چهار مرکز سیار روستایی کانون در استان به جامعه هدف ارائه می شود.      
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان ادامه داد: هر کتابخانه سیار 20 روستا را تحت پوشش خود قرار می دهد و این گونه کودکان روستایی هم از برنامه های ما بهره مند می شوند.

شیخی با بیان اینکه مراکز سیار روستایی در شهرستان های مریوان، بانه، سقز و قروه قرار دارند، اظهار داشت: این مراکز کفاف جمعیت کودکان و نوجوانان این مناطق را نمی دهد و در صدد هستیم که آن را افزایش دهیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان افزود: برای راه اندازی یک مرکز سایر روستایی جدای از اعتبارات کشوری حداقل به 2 میلیارد ریال اعتبار استانی نیاز داریم که امید می رود این مهم تحقق یابد.
وی با بیان اینکه تدابیری برای جذب مخاطبان خود اندیشیده ایم، گفت: مرکز علوم ونجوم یکی از مراکز خاص علمی کانون استان کردستان است که علاوه بردارا بودن فضای کتابخانه از امکاناتی همچون گنبد آسمان‌نما و دستگاه آسمان‌نمای تمام دیجیتال برخوردار است،این مرکز همچنین  دارای سایر امکانات آزمایشگاهی می‌باشد.

شیخی در ادامه در سخنانی گفت :در مراکز فراگیر کانون استان کردستان امکان حضور بچه‌های کم بینا، نابینا، کم‌شنوا، ناشنوا ودارای نیازهای ویژه در این مرکز در کنار دیگر اعضا کانون فراهم شده است. که مربیان مجرب برنامه های متنوعی را برای این اعضا برگزار می کنند تا بتوانند همراه با همسالان خود رشد کرده و به فعالیت های گروهی بپردازند.

وی با بیان اینکه در این کانون زبان های مختلف انگلیسی، آلمانی، فرانسه، عربی و فارسی آموزش داده می شود، افزود: این مرکز در ساختمانی چهار طبقه احداث شده که یک طبقه آن مجتمع فرهنگی و هنری و سه طبقه دیگر کانون زبان می شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان تاکید کرد: ساختمان کانون زبان ایران در استان امسال همزمان با هفته ملی کودک یا هفته دولت به بهره برداری می رسد و جذب مربیان نیز به صورت کشوری خواهد بود.
وی در ادامه به برنامه های اوقت فراغت کانون برای کودکان و نوجوانان استان اشاره کرد و یادآور شد:  این فعالیت ها در زمینه های مختلف هنری، فرهنگی، نمایش های عروسکی و کتاب محور از 11 مرداد آغاز شده و تا 22 شهریور نیز ادامه دارد.

شیخی تاکید کرد: اوقات فراغت تابستانی یکی از بهترین فرصت هایی است که کودکان و نوجوانان می توانند بدون دغدغه فعالیت های درسی، به دنبال پرورش استعدادهای فرهنگی ،هنری و ادبی خود باشند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با بیان اینکه فعالیت های کانون پرورش فکری در فصل تابستان پررنگ تر می شود شناسایی، رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان در ایام فراغت را از اهداف این نهاد برشمرد.

حضورخبرنگاران و اصحاب رسانه در کارگاه نجوم‌ مرکز نجوم و آسمان نمای گنبدی شکل ،قصه گویی مربی فرهنگی کانون و تقدیر از خبرنگاران رسانه های گروهی استان از دیگر برنامه های اجرایی نشست خبری بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =