نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار در کودکان با زبان جذاب هنر

معاون فرهنگی‌اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس را در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و دینی تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، آمنه سادات حسینی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری گلستان با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت، دستاوردهای دفاع مقدس را به شکل جذاب و هنرمندانه برای آحاد جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان معرفی می‌کنند.

معاون فرهنگی‌اجرایی کانون گلستان بیان کرد: موضوع فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در باورهای دینی و ملی دارد و نهضت عاشورا و ایثار سالار شهیدان، اوج باور دینی ماست.

حسینی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس گفت: آموزش هر مطلبی از کودکی نتایج و تاثیر گذاری بیشتری را به همراه دارد و فرهنگ ایثار و شهادت نیز از جمله موضوعاتی است که باید به زبان هنر و در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری به کودکان انتقال یابد تا در ذهن آنان ماندگار شود.

ایشان گفت: مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در این ایام برنامه‌های متنوعی از جمله مسابقه آنلاین کتاب‌خوانی برگرفته از کتاب ردپای برهنه‌ها با عنوان ما توانستیم ویژه کارکنان، مربیان و خانواده‌ها، قصه‌گویی رویدادهای دفاع مقدس، کارگاه کاردستی و ساخت تندس سفالی مقاومت، ایستگاه و کارگاه نقاشی در مراکز و مدارس، برپایی نمایشگاه کتاب و نمایشگاه تولیدات و آثار تابستانی اعضا، نمایش‌نامه‌خوانی، نقد و بررسی کتاب در انجمن‌های آفرینش استان، ساخت گل‌های مقوایی لاله و مسابقه تصویرسازی کتاب را برگزار می‌کنند.

اجرای ویژه برنامه‌های اختتامیه جشنواره ادبی تپش‌های ماندگار،  معرفی شخصیت و خواندن وصیت‌نامه شهدای استان، کارگاه آموزشی فیلم‌سازی با موضوع دفاع مقدس و با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، مسابقه پرواز بادبادک‌ها و پرواز موشک‌های آبی، خاطره‌نویسی با موضوع ایثار و گذشت، نشست با خانواده شهدا و جانبازان و شرکت در نماز پرفضیلت جمعه از دیگر برنامه‌هایی بود که معاون فرهنگی‌اجرایی کانون گلستان به آن‌ها اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =