کد خبر: 281602
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
بازدید 2110
نقد و بررسی آثار کلر ژوبرت در تماس تلفنی اعضای ادبی کانون خلخال

اعضای کارگاه ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خلخال طی تماس تلفنی با کلر ژوبرت نویسنده‌ی کتاب‌های کودک، باهم بحث و گفتگو کردند.

این ویژه‌برنامه با هماهنگی مهدیه علیقلی زاده کارشناس ادبی کانون پرورش فکری استان اردبیل صورت گرفت و اعضا بعد از گزینش آثار این نویسنده و برنامه‌ریزی در این خصوص، اقدام به طرح سؤالات خود نمودند.

بر اساس این گزارش، کارگاه نقد و بررسی آثار کلر ژوبرت برای بچه‌ها بسیار جالب بود و از اینکه با یک نویسنده‌ی بزرگ صحبت می‌کردند، خیلی خوشحال بودند و در ادامه، سؤالاتی را در خصوص اولین کتاب نوشته‌شده توسط او، ایده‌ی کتاب‌ها، تصویرگری، شخصیت‌پردازی و ... مطرح کردند.  

ژوبرت در پاسخ به سؤالات اعضا عنوان کرد که اولین کتابی که در ایران به چاپ رساند "درخت سوخته" بود. وی در خصوص انتخاب موضوعات مذهبی، معتقد است که از همان ابتدا به دنبال یک دین کامل بود و بعد از مطالعات فراوان دریافت که اسلام دین کامل است و بنابراین این دین را انتخاب نمود و دوست دارد بیشتر در موضوعات خدا و خداشناسی بنویسند.  

نویسنده کتاب در جستجوی خدا، در خصوص پرداختن به نویسندگی معتقد است که افراد علاقه‌مندمی توانند این کار را هم به‌عنوان یک شغل مجزا و هم در کنار یک شغل دیگر ادامه دهند.

کلر ژوبرت در سال ۱۳۴٠ در فرانسه متولد شد و در یک خانواده تحصیل‌کرده مسیحی بزرگ شد. در سن ۱٩ سالگی مسلمان شد و از سال ۱۳۶۲ با همسرش که ایرانی است، مقیم ایران شد.

وی تحصیلاتش لیسانس علوم تربیتی، فوق‌لیسانس ادبیات کودک (از راه دور از دانشگاه «لومان» فرانسه) و تحصیلات حوزوی (سطح دو) است. کار نویسندگی و تصویرگری را هم‌زمان از سال ١٣٧٥ آغاز کرد و به دو زبان فارسی و فرانسه می‌نویسد.

از تألیفات این نویسنده می‌توان به «در جستجوی خدا، امین‌ترین دوست، قصه مارمولک سبز کوچولو، دعای موش کوچولو، کلوچه‌های خدا و خداحافظ راکن پیر» اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =