خاطرات کودکی بهترین موضوع برای داستان‌نویسی هستند

نویسنده کتاب «خداحافظی در خیابان پاییز» میهمان اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره۲ کانون نیشابور شد و به آنان توصیه کرد خاطرات خود را بنویسند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون نیشابور میزبان مریم اسلامی نویسنده و شاعر نام آشنا و مربی سابق کانون بودند.  

مریم اسلامی متولد ۱۳۵۵ در شهر نیشابور است که در رشته کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی تحصیلات خود را به انجام رساند. او که سالیان قبل به عنوان مربی ادبی و پس از آن کارشناس ادبی در کانون خراسان رضوی خدمت می‌کرد، امروز در کسوت کارشناس کارگاه شعر در ستاد آفرینش‌های ادبی کانون کشور انجام وظیفه می‌کند و در روزهای پایانی فصل تابستان میهمان نوجوانان نیشابوری شد.

ثریا یوسفی مربی مسوول مرکز این نشست را فرصت خوبی برای اعضای کانون برای بهره‌مندی از تجربیات ارزشمند این شاعر و نویسنده مطرح دانست و گفت: این نشست دوستانه با حضور بیش از ۲۰ عضو نوجوان مرکز برگزار شد و آنان در این فرصت به نقد و بررسی کتاب «ساندویچت را با قورباغه عوض کن» و کتاب شعر «خداحافظی در خیابان پاییز» مریم اسلامی پرداختند.

اسلامی پس از شنیدن نظرات اعضای انجمن از حضور در کانون نیشابور ابراز خرسندی کرد و گفت: خوش‌حالم که نوجوانان نیشابوری به کتاب‌های من علاقه‌مند هستند، به خوبی آن‌ها را خوانده و صادقانه نظرات خود را با من در میان می‌گذارند. این علاقه و تیزبینی کار نویسنده را مشکل می‌کند چرا که می‌داند برای مخاطبی کتاب می‌نویسد که نکته‌سنج، دقیق و باهوش است.   

نویسنده کتاب شعر «خداحافظی در خیابان پاییز» خطاب به اعضا نوجوان گفت: برای نوشتن کتاب‌ها و سروده‌هایم از خاطرات دوران کودکی و خاطرات زندگی‌ام الهام می‌گیرم و با کمک قوه تخیل به پردازش آن می‌پردازم و از شما می‌خواهم زیاد کتاب بخوانید و هر شب خاطرات روزانه خود را در دفترچه خود یادداشت کنند تا در آینده از آن برای سوژه و موضوع داستان‌ها و شعرهایتان استفاده کنید و یقین داشته باشید که که خاطرات کودکی بهترین موضوع برای داستان‌نویسی هستند.

گفتنی است مریم اسلامی نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، یک‌صد عنوان اثر در کارنامه ادبی خود دارد که از این تعداد، عناوینی مانند «دامادی آقا کلاغه، سنجاب کم‌حواس، نامه‌ات همین‌الان رسید، خداحافظی در خیابان پاییز، صدای بال لک‌لک‌ها» توسط انتشارات کانون به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =