محور برنامه‌های هفته کودک در خوزستان شهید 'طاها اقدامی' است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: آیین‌ها و برنامه‌های هفته ملی کودک در خوزستان با محوریت شهید 'طاها اقدامی' کودک چهارساله حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه اهواز است.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، وحید کیانی روز سه‌شنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک، که با حضور معاون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان، نمایندگان ادارات بهزیستی، نهاد کتابخانه‌های عمومی، محیط‌زیست، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و پست استان خوزستان با بیان این مطلب افزود: در حالی به هفته ملی کودک نزدیک می‌شویم که در تاریخ 31 شهریور شاهد حمله تروریستی تکفیری‌ها به آیین رژه اهواز بودیم و در این حادثه تعدادی از کودکان این استان مجروح و طاها اقدامی کودک چهارساله اهوازی به شهادت رسید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان خاطرنشان کرد: بر همین اساس برنامه‌های این هفته با محوریت این کودک شهید و شاخص برگزار خواهد شد.

وی همچنین با توجه به این‌که هفته ملی کودک هم‌زمان با هفته پست خواهد بود پیشنهاد کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با همکاری اداره کل پست و استانداری خوزستان برای رونمایی از تمبر شهید چهارساله حادثه تروریستی اهواز به‌صورت مشترک و اقدامات لازم را انجام دهند.

این مدیرکل فرهنگی در ادامه همچنین پیشنهاد داد: سند سجلی این شهید چهارساله با همکاری اداره کل ثبت‌احوال، کانون و استانداری خوزستان رونمایی شود.

کیانی با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهداف کانون در برگزاری هفته ملی کودک است گفت: توجه به ارزش‌های دینی و مذهبی در فعالیت‌های هفته کودک در اولویت قرار دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان همچنین از عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در مراکز کانون در ایام این هفته خبر داد.

**ترس از دنیای بدون کودک

وی در ادامه بر ضرورت توجه دستگاه‌ها به حوزه کودک تأکید کرد و گفت: از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه هر کشور، توجه به این قشر است که جوانان و آینده‌سازان کشور خواهند بود.

کیانی با اشاره به این‌که باید از دنیای بدون کودک ترسید، تأکید کرد: باید زمینه لازم برای پیشرفت و شکوفایی استعدادهای کودکان بیش‌ازپیش فراهم شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با بیان این‌که هفته ملی کودک از 14 تا 20 مهر برگزار می‌شود افزود: «کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی»، «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی»، «کودک، صلح، بازی و نشاط»، «کودک، رسانه و ارتباطات»، «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی»، «کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر» و «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» تعیین شده است.

** روز و هفته کودک نمادین نیست

معاون مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان نیز با اشاره به این‌که روز و هفته کودک نمادین نیست، بیان کرد: کشورهای دنیا سالانه میلیاردها دلار برای ساخت سلاح هزینه می‌کنند و طبق آخرین بررسی‌ها اگر این هزینه‌ها به سمت تأمین نیازهای اساسی مانند آموزش، تغذیه موردنیاز و ... شود 90 درصد از کودکان بی‌سرپرست دنیا زیرپوشش قرار خواهند گرفت.

یعقوب شلیش پور یکی از مهم‌ترین نیازهای حوزه کودک را آموزش دانست و گفت: مشکلات اقتصادی موجود در جامعه نباید دلیل تأمین نشدن نیازهای کودکان به‌ویژه در حوزه آموزش باشد.

وی ادامه داد: در بین سازمان‌های مردم‌نهاد، سمن‌های تخصصی در زمینه کودک وجود ندارد و لازم است که در این زمینه توجه ویژه صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =