آغاز برنامه های هفته ملی کودک از ١٤ مهرماه

همزمان با ١٤ مهرماه ویژه برنامه های کمیته کودک و نوجوان استان آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پروش فکری خراسان شمالی، منیر صادقی رییس کمیته کودک و نوجوان هفته ملی کودک در استان در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار امسال این هفته با عنوان آینده را باید ساخت، خاطر نشان کرد: با توجه به تقارن این هفته با ماه محرم برنامه های اجرایی رنگ و بوی عاشورایی به خود خواهد گرفت و کودکان و نوجوانان با حماسه آفرینان این واقعه بزرگ بیشتر آشنا می شوند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های ویژه هفته ملی کودک از ١٤ مهرماه جاری گفت: همزمان با هفته ملی کودک، نمایشگاهی با برنامه های مختلف در محل دهکده مقاومت بسیج در مرکز استان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: تا کنون برای این نمایشگاه ١٦ غرفه منظور شده است و در آن، دستگاه های مختلف برنامه های خود مربوط به حوزه کودک و نوجوان را در زمینه های بهداشتی، فرهنگی، هنری و اجتماعی ارائه خواهند کرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی افزود: کودکان زیر حمایت بهزیستی هم توانمندی های خود را در غرفه ای از این نمایشگاه به نمایش می گذارند.

به گفته صادقی دیدار کودکان و نوجوانان با مسئولان، هنرمندان و بزرگان از جمله برنامه های این هفته خواهد بود، علاوه بر این کودکان در مراکز کانون میزبان افرادی هستند که در این حوزه فعالیت دارند. 
وی با بیان اینکه ویژه برنامه های هفته ملی کودک در تمام مراکز و کتابخانه های استان برگزار می شود،خاطرنشان کرد: اهدای کوله پشتی و بسته های فرهنگی به 2 هزار کودک در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهری، اهدای کتاب به کودکان روستایی و عشایری و دیدار از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست از دیگر برنامه های هفته ملی کودک است. 
وی گفت: اکنون هشت هزار و 564 کودک و نوجوانان در مراکز و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عضو هستند که البته این درصد کمی از کودکان جامعه را شامل می شود.
صادقی اظهار داشت: پیش از این بسترها و فضای فیزیکی برای ارائه خدمات برای کودکان به خوبی فراهم نبود از این رو در این زمینه دچار محدودیت بوده ایم. 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: بیش از ٩٦ هزار جلد کتاب در مراکز ما وجود دارد و کودکان استان در نیمه نخست امسال بیش از ٢٤ هزار و ٥٠٠ جلد کتاب به امانت برده اند. 
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در هفت مرکز ثابت در پنج شهرستان، پنج مرکز سیار روستایی و ٢ مرکز سیار شهری به کودکان خدمات رسانی دارد.
گفتنی است برنامه های هفته ملی کودک از ١٤ مهر ماه جاری در خراسان شمالی آغاز می شود و تا بیستم مهر ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =