کار با کودک، روح لطیف می‌خواهد

استاندار سمنان در آیین گشایش نمایشگاه استانی هفته ملی کودک با شرکت در کارگاه خوش‌نویسی کانون پرورش فکری بر داشتن روح لطیف کار با کودک تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، سیدشهاب‌الدین چاوشی استاندار سمنان در آیین گشایش نمایشگاه استانی «کلک طلایی» در نشستی با اعضای کودک در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری سمنان ضمن قدردانی از مهدی جمال مدیرکل کانون استان، کارشناسان و مربیان این مجموعه بر داشتن روحیه لطیف کار با کودک تأکید و با اشاره به کمبودهای دوران تحصیل کودکان و نوجوانان در گذشته، خاطرنشان کرد: فرصت‌های خوبی برای کودکان و نوجوانان کشور با توجه به امکانات و تجهیزات در زمان حاضر وجود دارد.

پرورش خلاقیت کودکان، تضمین سازندگی فردای کشور است

چاوشی با بیان این‌که آینده کشور با زمینه‌سازی امروز برای ظهور خلاقیت و استعدادهای کودکان تضمین می‌شود، کودکان را مظهر خلاقیت برشمرد و گفت: با استفاده از فرصت‌های به وجود آمده برای کودکان و نوجوانان جامعه، این قشر توانایی سازندگی برای کشور را دارند.

استاندار سمنان همچنین اظهار داشت: سمنان، رئیس جمهوری را پرورش داد که در دنیا با درخشش باعث نجات ایران اسلامی از بسیاری مشکلات و ناملایمات شد.

کودکان، نشانه‌هایی از خدا روی زمین هستند

وی با تأکید بر این‌که کودکان، نشانه‌هایی از خدا روی زمین هستند، یادآور شد: حرکت کودکان و نوجوانان در زندگی بر پایه فطرت است و کسانی‌که جویای خدایند باید پروردگار را در دل‌ها و چهره‌های کودکان جستجو کنند.

چاوشی در پایان تصریح کرد: انسان‌ها پرتوی از عظمت خداوند هستند که این بزرگی در وجود کودکان به‌خوبی جلوه‌گر است.

پرسش مهر استاندار سمنان از اعضای کودک کانون پرورش فکری

استاندار سمنان با طرح پرسشی مبنی بر هویت فرهنگی و تاریخی این استان و به‌ویژه نام‌گذاری آن به «دارالمرحمه»، از کودکان خواست تا درخصوص این سؤال که دارالمرحمه چه خصوصیات و ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ تحقیق و پژوهش کنند و پاسخ‌های خود را در قالب فرهنگی، هنری و ادبی به مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در سراسر این استان ارائه دهند و از اعضای برگزیده هم که کامل‌ترین و بهترین پاسخ را بدهند قدردانی می‌شود.

کانون پرورش فکری خانه امن کودکان و نوجوانان

مدیرکل کانون استان سمنان، هفته ملی کودک را فرصت مناسبی برای معطوف‌کردن توجه مسئولان نسبت به مسائل و نیازهای این قشر از جامعه و تأثیر آن در پویایی و بالندگی فکر و اندیشه‌ی آنها عنوان و اظهار کرد: از آن‎جا که وضعیت زندگی، رشد و بالندگی کودکان روشن‎ترین نشانه‎ی توان هر جامعه به شمار می‎شود؛ هیچ تلاشی ارزش‌مندتر از بخشیدن فرداهایی روشن به کودکان وجود ندارد و آنها شهروندان شریفی هستند که می‎توانند در ساختن آینده‎ای بهتر یار و یاورمان باشند.

جمال در ادامه افزود: مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، خانه امن کودکان و نوجوانان است و والدین به مربیان مراکز اعتماد کنند و فرزندان خود را به آنها بسپارند و برای ساختن آینده‌ای زیبا و روشن هم‌راه و هم‌پای آنها تلاش کنند.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان با اشاره به این‌که کودکان آینده‌سازان جامعه هستند، گفت: کودکان و نوجوانان با مهارت‌آموزی و آموزش‌های جدید در راستای ساختن جامعه مطلوب و توسعه پایدار قدم بر می‌دارند.

گفتنی است؛ استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲هزار نفر جمعیت، ۱۲۰هزار دانش‌آموز دارد. ۴۳۲ هزار و ۲۰۰ کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی‌هنری ۲۴گانه کانون پرورش فکری این استان اعم از ثابت، سیار و پستی، عضویت دارند که از این تعداد ۱۳هزار و ۸۷۰ نفر در روستا سکونت دارند، موجودی کتاب مراکز این کانون در استان اکنون ۲۸۰هزار جلد است که براساس برنامه‌ریزی تا پایان سال ۹۷ به ۳۰۰هزار جلد می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =