آموزه‌های ایرانی اسلامی ما با فرهنگ عاشورایی شکل می‌گیرد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس گفت: آموزه‌های ایرانی اسلامی ما با فرهنگ عاشورایی شکل می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، زهرا افتخاری در چهاردهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس بیان کرد: قیام امام حسین(ع) با همه رمز و رازهایی که دارد شاهدی برای از جان‌گذشتگی، ایثار و فداکاری افلاکیانی است که بدون توجه به ظواهر دنیایی، ماندگارترین، خوش‌تزین و قشنگ‌ترین عاقبت‌ها را برای خود رقم زدند.

وی گفت: شهدای کربلا از کوچک تا بزرگ، پیر و کهنسال و جوان، همه از برترین انسان‌های تاریخ هستند و با انبیا و اولیا در بهشت جاویدانند.

زهرا افتخاری با بیان اینکه کودکان، نوجوانان و جوانان حاضر در کربلا و واقعه عاشورا، الگویی ارزشمند برای نوجوانان و جامعه ما هستند افزود: حضرت قاسم با به میدان رفتن و یاری دادن به امام حسین علیه‌السلام درس ایثار را به جهانیان آموخت؛ امروز هم کودکان و نوجوانان معرفت خود را در استفاده از آموزه‌های دینی در کانون پرورش فکری نشان می‌دهند و این حاکی از تلاش و معرفت آنهاست.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در خون خود دست‌وپا می‌زد تا ما در نادانی‌هایمان دست‌وپا نزنیم، ادامه داد: در زیارت اربعین امام حسین(ع) نقل می‌شود که اباعبدالله(ع) به خاطر معرفت، شهامت و ترویج معنویات دین خود، جانشان را نثار کردند و اینچنین است که آموزه‌های ایرانی اسلامی ما با فرهنگ عاشورایی شکل می‌گیرد.

افتخاری تصریح کرد: در کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان، این هویت‌های اسلامی ایرانی را به دلیل محورهای قشنگی که دارد جدا و به عنوان سوگواره از آن یاد می‌کنیم تا در سلامت نفس و جشم اعضا تأثیرگذار باشیم.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال کانون «زندگی خوب تمرین می‌خواهد» است، افزود: این شعار یعنی آموزش مهارت که با آموزه‌های دینی همراه است و خروجی ما هنرمندانی هستند که در جامعه تأثیرگذارند.

افتخاری در پایان خطاب به اعضای کانون گفت: امیدوارم با تأسی به اهل بیت و آموزه‌های دینی، اخلاقی و تربیتی و با همراهی مربیان، سلامت اخلاق، فکر و عادت به اندیشه‌ورزی را در خود بیشتر پرورش داده و با سخت‌کوشی و جستجوگری در محیط کانون بتوانید هم زندگی خود را تغییر دهید و هم در تربیت همه جانبه اطرافیان مؤثر باشید.

چهاردهمین سوگواره عاشورایی اداره کل کانون فارس با عنوان «فرزندان امام حسن علیه‌السلام، یاران امام حسین علیه‌السلام» روز پنجشنبه 26 مهر ماه 1397 در شیراز برگزار شد. در این سوگواره آثار فرهنگی هنری و ادبی اعضا و مربیان به صورت نمایشگاه در مقابل دید شرکت کنندگان قرار گرفت. اعضای گروه سرود مرکز فرهنگی هنری فسا به اجرای سرود پرداختند و حاملان قرآن از مرکز فرهنگی هنری صدرا نیز آغازگر برنامه بودند. قرائت اشعار عاشورایی، مداحی و برگزاری کارگاه هنری از دیگر فعالیت‌های چهاردهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =