اراک میزبان بیست و یکمین جشنواره قصه گویی بین المللی  منطقه دوکشور

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی روز یک شنبه بیستم آبان در جمع اصحاب رسانه گفت: بیست و یکمین جشنواره سراسری قصه‌گویی در منطقه دوی کشور با شرکت هفت استان به میزبانی اراک برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ،جهانبخش قنبری پیش از ظهر روز یکشنبه  بیستم آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک اظهار داشت: بیست و یکمین جشنواره قصه گویی منطقه دوکشور با شرکت ۳۵ قصه گودر رده بزرگسالان (بالای ۱۸ سال) از استان‌های مرکزی، ایلام، قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان در اراک برگزار می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: استفاده از ابزار هنر راهی موثر در ارایه مفاهیم اخلاقی، تربیتی و اعتقادی است.
جهانبخش قنبری گفت: کانون پرورش فکری وظیفه مهمی در رابطه با تبیین مفاهیم تربیتی،اخلاقی و اعتقادی دارد که در این راستا از روش های غیر مستقیم همچون قصه گویی استفاده می کند.
وی با اشاره به اینکه قصه گویی از مهمترین و بهترین راه های انتقال تجربه ها و آموزهای مختلف است،افزود: خداوند متعال از قصه گویی در  قرآن کریم و آیات و روایات برای ارایه مفاهیم مختلف به انسان ها استفاده کرده است.

قنبری با بیان اینکه بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در بخش های تخصصی،علمی و عمومی برگزار می شود، بیان کرد: این بخش ها در رده های سنی دختران و پسران نوجوان رده سنی ۱۴تا ۱۸سال، زنان و مردان بالای ۱۸سال، پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها و بخش عمومی نیز قصه گویی ۹۰ثانیه که در این بخش شرکت‌کنندگان می‌توانند در وقت ۹۰ ثانیه یک قصه از زندگی خود بیان کنندو فراگیر برای کودکان با نیازهای ویژه است، بخش علمی  شامل مقاله نویسی و بخش بین المللی نیز مخصوص متقاضیان خاص برگزیدگان دوره های قبلی و داوطلبان از سایر کشورها است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله منطقه ای این دوره از جشنواره استان مرکزی میزبان منطقه دو کشوری است،بیان کرد: این جشنواره با حضور استان های ایلام، قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان از ۲۲ابان به مدت ۲روز برگزار می شود.
قنبری گفت : این جشنواره با رویکرد تمرین زندگی و با شعار خوب زندگی کردن تمرین می خواهد برگزار خواهد شد وادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی، احیا سنت قصه گویی،برنامه ریزی به منظور تبیین و ترویج روش های نوین قصه گویی دو مشارکت مردم و فرهنگ سازی در جامعه از جمله اهداف این جشنواره است.

قنبری ادامه داد: در بخش نوجوانان، پدر بزرگ ها  و مادر بزرگ ها آثار تولید شده، مستقیما به دبیرخانه تهران ارسال شده که همزمان به صورت سراسری اول دی ماه در ایام شب یلدا جشنواره کشوری و بین المللی آن در تهران برگزار می شود.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، داوری این جشنواره را مجید قناد، علی خانجانی و محمدرضا یوسفی بر عهده دارند.

         

مرحله منطقه ای- استان مرکزی آبان ماه 1397

ردیف

استان

قصه گویی

دختران و پسران

قصه گویی

زنان و مردان

قصه گویی

پدربزرگها و مادربزرگها

قصه گویان

شرکت کننده در بخش بین الملل

قصه گویی

90 ثانیه ای

مقاله نویسی

جمع

1

ایلام

62

37

5

1

232

7

344

2

قم

3

8

7

2

18

0

38

3

کردستان

24

40

5

5

35

5

114

4

کرمانشاه

121

83

6

3

280

14

507

5

لرستان

31

33

4

3

64

20

155

6

مرکزی

100

96

16

2

594

7

815

7

همدان

50

97

8

7

116

2

280

جمع

391

394

51

23

1339

55

2253

 اطلاعات

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =