کد خبر: 283417
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
بازدید 647
سومین جلسه شورای اقامه نماز کانون استان اردبیل برگزار شد

شورای ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز اداره کل کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان استان اردبیل با حضور مدیر ستاد اقامه نماز و کارشناسان این ستاد در دفتر مدیرکل تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این جلسه الله شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز با تبریک آغاز ولایت حضرت امام عصر(عج)، انتصاب مدیرکل جدید کانون استان را تبریک گفته و در ادامه جلسه فعالیت‌های ستاد اقامه نماز را تشریح کرد.

وی برگزاری دوره‌ی توانمندسازی مربیان کانون با موضوع توسعه و ترویج فرهنگ نماز را یادآور شد و در ادامه آیین‌نامه اقامه نماز و شرح تفضیلی آن را تفسیر کرد.

عبدی خاطرنشان کرد: ارایه مستندات فعالیت‌ها طبق شاخص‌های شرح تفضیلی، معیار ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز است.

در ادامه جلسه زعفر احدزاده، مدیرکل کانون استان، ضمن خوشامدگویی به میهمانان جلسه، خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، توسعه و ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی، مسئولیت همگانی است و همه ما باید در این حوزه تلاش کنیم.

وی در ادامه سخنان خود، ترویج فرهنگ نماز را از فعالیت‌های مهم و مستمر در مراکز کانون دانست و سوق دادن بخشی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون را به مسئله‌ی نماز و تعمیق و دانش‌افزایی اعضا در این حوزه‌ی مهم دینی را از برنامه‌های کاری خود عنوان کرد.

در ابتدای جلسه فاضل درخشان، دبیر ستاد اقامه نماز کانون پرورش فکری استان بعد از قرائت سوره‌ی والعصر، در مورد عظمت این آیات الهی سخن گفت و یادآور شد که مضامین این سوره مبارک، شامل: ایمان، عمل صالح، سفارش یکدیگر به‌حق و سفارش یکدیگر به صبر است.

درخشان با تشریح اقدامات و فعالیت‌های انجام‌یافته در سال ۱۳۹۷، ادامه داد: هدفمان افزایش کیفیت، ارتقاء، ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین مربیان و اعضای کانون با محوریت اخلاق حسنه است و ستاد کانون استان در مناسبت‌های مختلف با ارسال پیام‌های گوناگون تبریک و تسلیت به معرفی شخصیت امامان معصوم اقدام می‌کند.

لازم به یادآوری است، جلسه با اهدای کتاب زندگی و زمانه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از طرف مدیرکل کانون استان به مدیر ستاد اقامه نماز پایان یافت.

گفتنی است، برگزاری دوره توانمندسازی مربیان فرهنگی کانون استان با موضوع توسعه و ترویج فرهنگ نماز با همکاری ستاد اقامه نماز، تنظیم و انعقاد تفاهم‌نامه در آذرماه سال۱۳۹۷، تشکیل کمیته ارزیابی استانی و بررسی فعالیت‌های مراکز کانون استان با محوریت نماز و انتخاب مراکز برتر و همچنین انجام فعالیت‌های فصلی و مستمر در حوزه ترویج فرهنگ نماز در مراکز کانون استان اردبیل از مصوبات جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =