جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک تجلی امید در جامعه است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین آغاز به کار بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان، گفت: اگر می‌خواهیم آینده بهتری را برای کشور داشته باشیم باید به تربیت و پرورش کودکان توجه کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری با بیان این‌که یکی از حقوق کودکان امروز حق آموختن و نوشتن است؛ افزود: مهارت‌آموزی رکن پایه در رشد شخصیت و تضمین موفقیت افراد است و باید از سنین کودکی و مدارج مختلف آموزشی به صورت هدف‌مند دنبال شود.

مدیرعامل کانون گفت: کودکان حق دارند به روش‌های دیگری زندگی کنند و ما باید به آن‌ها تمام مهارت‌ها را یاد دهیم.

نظری با بیان این‌که کودکان ما مهارت کنترل خشم و نه گفتن را ندارند، تصریح کرد: اگر کودکان ما این مهارت‌ها را بلد بودند امروز به برخی از مشکلات و گرفتاری‌ها دچار نمی‌شدند.

وی اظهار کرد: کودکان و نوجوانان ما مهارت دوست‌یابی را باید از کجا و چه وقت بیاموزند؟ و جای این مهارت مهم در تربیت ما خالی است.

نظری عنوان کرد: بعضی از هنرها می‌توانند مهارت و شیوه‌های تربیتی را به شیوه دیگر به بچه‌های ما بیاموزند و خلاءهای آموزشی را پر کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با بیان این‌که هنرها به خصوص هنرهای نمایشی می‌توانند راه‌گشا باشند، گفت: اگر می‌خواهیم آینده بهتری داشته باشیم باید سرمایه‌گذاری کنیم و هزینه برای کودکان و نوجوان سرمایه‌گذاری است و نتیجه آن امید برای جامعه است.

نظری افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان تجلی امید است و تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که به بهانه این ‌جشنواره افتتاح شد؛ نگاهی در همین راستا بوده است.

وی با بیان این‌که ضعف مهارت رفتاری و عملی، پاشنه آشیل نظام آموزش کشور است، اظهار داشت: باید در سایه تدبیر و برنامه برای آن چاره اندیشیده شود.

گفتنی است محمدناصر نیکبخت استاندار، سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استانداری، امیر خجسته نماینده مردم شهرستان همدان در مجلس شورای اسلامی، علیرضا درویشی‌نژاد مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسولان و استانی به همراه کودکان و نوجوانان از حاضران در مراسم گشایش جشنواره در سالن فردوسی همدان بودند.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مریم کاظمی و با شعار «کودک و حقوق اجتماعی و کودک و حقوق شهروندی» تا چهارم آذر ۱۳۹۷ در همدان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =