از سالن آمفی‌تئاتر استاد جعفر ابراهیمی(شاهد) رونمایی شد

آیین تجلیل از شاعر توانمند کودک و نوجوان کشور، جعفر ابراهیمی (شاهد) با حضور اهالی فرهنگ و ادبیات و جمعی از مسوولان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، هم‌زمان با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، آیین نکوداشت شاعر توانمند کودک و نوجوان کشور، جعفر ابراهیمی(شاهد) با حضور اهالی فرهنگ و ادبیات، جمعی از مسوولان استان اردبیل، خانواده‌ها و اعضای کانون برگزار شد.

در این مراسم، زعفراحدزاده مدیرکل کانون استان اردبیل در سخنانی از خدمات شایان این شاعر برجسته و توانای حوزه کودکان و نوجوانان تجلیل کرد و گفت: هم‌زمان با اجرای برنامه‌های متنوع ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نقاط مختلف استان، آیین نکوداشت استاد جعفر ابراهیمی برگزار و سالن آمفی‌تئاتر اداره کل کانون استان به اسم این شاعر فرهیخته نام‌گذاری شد.

احدزاده ادامه داد: برگزاری این مراسم در راستای تجلیل از کتاب و احترام به کتاب و پاسداشت کارهای عالمانه و ظریف و علمی انجام‌شده استاد در قالب ۱۵۰ کتاب ماندگار برای نسل کودک و نوجوان است.

وی تصریح کرد: برای دیگر بزرگان و اثر آفرینان حوزه کودک و نوجوان استان که بانی تولید آثار ماندگاری بودند مراسم مشابهی نیر برگزار خواهد شد که ازجمله آن‌ها می‌توان زنده‌یاد امیرحسین فردی، محمدرضا بایرامی و داور غفارزادگان را نام برد.

احدزاده در ارتباط با پدیدآورندگان کتاب در حوزه کودکان و نوجوانان استان نیز گفت: برای نخستین بار از مؤلفان کتاب و تصویرگران کانون استان اردبیل و۳ عضو نوجوان تولیدکننده اثر و همچنین از ده کتاب‌خوان برتر کودک و نوجوان مراکز استان به همراه مربیان فعال این حوزه، در این مراسم تقدیر به عمل آمد.

او در پایان خاطرنشان کرد: کانون باید به مرجع اصلی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری تبدیل شود، چراکه پتانسیل و برتری‌های تخصصی و مهارتی موجود می‌تواند، در تربیت نسلی خلاق و مؤثر ایفاگر نقشی انکارناپذیر باشد و در این راستا مشارکت خانواده‌ها، نهادها و مسوولان در پیشبرد اهداف کانون برای ارائه خدمات لازم به جامعه هدف مؤثر خواهد بود.

معرفی کتاب «قیزارمیش بالیق» به خانواده‌ها و مخاطبان کودک

بر اساس این گزارش، این کتاب تازه‌ترین اثر سپیده داداش زاده، مربی فرهنگی مرکز شماره یک کانون مشگین شهر است که به زبان ترکی و از کتاب «ماهی سرخ‌شده» اثر اوگوما هیدئو، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ترجمه‌شده است.

گفتنی است، آیین نکوداشت استاد جعفر ابراهیمی با حضور پروفسور شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان، دکتر پوستی رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل و دکتر شفیع شفیعی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل و جمعی از اصحاب رسانه، خانواده‌ها و اهل‌قلم برگزار شد.

پخش کلیپ، شعرخوانی، اجرای سرود کانون و تک‌نوازی سنتور توسط امیرحسین احدزاده، عضو کانون از برنامه‌های جنبی این مراسم بود.

لطفاً، گزارش تصویری این مراسم را اینجا مشاهده فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =