خراسان رضوی در صدر برگزیدگان مرحله منطقه‌ای پنج بیست‌ویکمین جشنواره قصه‌گویی کانون

دو قصه‌گو از کانون خراسان رضوی پس از رقابت دو روزه توانستند از مرحله منطقه‌ی پنج به مرحله‌ی بین‌المللی بیست‌ویکمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه یابند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرحله‌ی منطقه‌ای این جشنواره در حوزه پنج تقسیمات کانون روزهای سوم و چهارم آذر ۱۳۹۷ در شهر ساری برگزار شد.

بر اساس این گزارش قصه‌گوهای استان‌های البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان و مازندران در این جشنواره با اجرای ۳۵ قصه‌گویی با یک‌دیگر به رقابت پرداختند.

هیات داوران این جشنواره که متشکل از سارا روستاپور، سیدعلی کاشفی خوانساری و علی خانجانی بود که ۵ نفر به مرحله کشوری راه یافتند و از این میان، کلثوم عزتی‌راد با قصه‌ی «حسنی و پهلوان پنبه» و داوود ریحانی با روایت قصه‌ی «حرف‌آباد» به ترتیب به عنوان نفرات دوم و چهارم انتخاب شدند.

در عین حال هیات داوران ده نفر را نیز شایسته تقدیر معرفی کردند و بر این اساس نرگس فضلی‌اول و بی‌بی‌محبوبه رهی‌باغستانی به ترتیب با قصه‌های «خورشید خانم» و «پیرزن خردمند» هر دو از استان خراسان رضوی حائز رتبه شایسته تقدیر شدند.

هیات داوران با توجه به کیفیت بالای اجرای قصه‌ی مهرنوش تنهایی با عنوان «کوچولوی گمشده» در بخش فراگیر(با زبان اشاره ویژه ناشنوایان) و اهمیت توجه به مخاطبان دارای نیازهای ویژه، پیشنهاد کردند این قصه نیز در بخش راه‌یافتگان به مرحله‌ی نهایی جشنواره، حضور یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =