کانون پرورش فکری در پرورش نسل آینده ساز ایران اسلامی جایگاه والایی دارد

چهل و نهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان،‌ سید محمد قلمکاریان مدیر کل کانون پرورش فکری و مدیران کل ادارات این استان روز پنجشنبه ١۶ اردیبهشت ماه در سالن جلسات استانداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اصفهان، سید محمد قلمکاریان کانون پرورش فکری را عامل مهمی در رشد و شکوفایی نسل آینده ساز ایران اسلامی دانست و گفت:کودکان و نوجوانان در کانون از نظر فرهنگی، رشد شخصیت و مهارت آموزی به بهترین شکل آموزش می بینند  و کانون پرورش فکری در پرورش نسل آینده ساز ایران اسلامی جایگاه والایی دارد.

وی به برگزاری ٢٩٣ کارگاه تخصصی برخط فرهنگی، هنری، ادبی و علمی کانون پرورش فکری استان اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: به واسطه شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی هنریٰ مربیان با همان اهتمام ویژه آموزش را رها نکرده و از طریق فضای مجازی با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند.


قلمکاریان هم چنین به تشریح نقش کانون پرورش فکری در حوزه فرهنگی، هنری، ادبی و علمی برای استعدادیابی پرداخت و گفت: با تلاش های انجام شده توسط مربیان کانون در سراسر مراکز کانون استان در سال گذشته بیش از ٧٠ عضو کانون پرورش فکری موفق به کسب رتبه های برتر در مهرواره ها، جشنواره های کشوری و بین المللی شده اند.

مدیر کل کانون استان اصفهان با بیان ویژه برنامه های کانون استان اصفهان به منظور ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گفت: روایت گری دلاوری های رزمندگان اسلام در قالب قصه گویی و شعر خوانی، برگزاری مهرواره بین المللی نقاشی اربعین، فراخوان هشت سال دلداگی و ترنم حماسه در راستای اهمیت و توسعه فرهنگ عاشورایی و برگزاری ویژه برنامه «دوستی های بی پایان» به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار دلها از اهم فعالیت های انجام شده در مراکز کانون استان اصفهان است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاهی از آثار اعضا کودک و نوجوان با موضوع ایثار وشهادت، برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع سردار دلها در قالب هنرهای تجسمی، معرفی کتاب هایی با موضوع دفاع مقدس و شخصیت های فاخر دوران جنگ تحمیلی و مسابقه هایکو کتاب( نوشتن اسم کتاب های دفاع مقدس و ساختن جمله زیبا) از دیگر اقدامات انجام شده کارگروه کودک و نوجوان است.

قلمکاریان فیلم «یدو» را بهترین فیلم سی و نهمین جشنواره فیلم فجر و از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و گفت: یدو روایت قصه نوجوانی به همین نام است که در روزهای محاصره آبادان، به همراه خانواده‌اش، در شهر باقی مانده تا چراغ محله خود را روشن نگه دارند.

وی بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون را فرصتی بسیار مغتنم برشمرد و گفت: مربیان کانون پرورش فکری به عنوان متولیان فرهنگی، هنری و ادبی در راستای شعار آینده ساختنی است؛ کودکان و نوجوانان را در خلق آثار ارزشمند قصه گویی یاری می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =