کد خبر: 305568
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
نشست مجازی پادکست قصه‌گویی

سومین نشست مجازی انجمن قصه‌گویی خراسان‌رضوی با محوریت « پادکست قصه‌گویی » با حضور مربیان واعضای مراکز کانون استان‌ در روز پنج شنبه مورخ ۶ خرداد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان خراسان‌رضوی، این کارگاه در امتداد سلسه نشست‌های انجمن قصه‌گویی استان و به صورت مجازی اجراشد و طی آن ، علاقه‌مندان این هنر با شیوه‌ ساخت پادکست‌های قصه‌گویی بیش از پیش آشناشدند.

در ابتدای جلسه مرضیه فیروزکوهی کارشناس فرهنگی استان ،ضمن خوش آمدگویی به همکاران و اعضا توضیحاتی در خصوص جشنواره قصه‌گویی ارائه کرد و به بیان توضیحات در خصوص پادکست « تک نفره و گروهی »  پرداخت. وی  بر تفاوت پادکست گروهی با نمایش تاکید و به محدودیت های این نوع قصه‌گویی به خاطر عدم دریافت بازخورد از مخاطب و استفاده نکردن از زبان بدن اشاره و بر بهره‌گیری بیشتر ازفن بیان و شیوایی کلام قصه‌گو تاکید نمود. در قسمت دیگر از نشست مرضیه فیروزکوهی به توضیح درخصوص بخش «پادکست درباره ی قصه‌گویی» پرداخت و دسته بندی این نوع پادکست که شامل: بحث تحقیقی و مستند قصه‌گویی(در قالب  مصاحبه و میز گرد با مروجان و اشخاص مطرح حوزه قصه‌گویی)تهیه می‌شود و بخش دیگر که شامل قصه‌های بومی وفولکور است را تشریح کرد.

وی از همکاران خواست به موسیقی محلی که درخود قصه‌های نهفته دارند، توجه کنند و از تلفیق موسیقی محلی قصه‌های بومی بهره‌گیرند.

مرضیه فیروزکوهی گفت: محدودیت سنی برای حضور در بخش پادکست وجود ندارد و از هر قصه‌گو دو اثر در این بخش پذیرفته خواهد شد.

وی شاخص‌های ارزیابی پادکست مانند: کیفیت و وضوح صدا، استفاده از آرم ، بهره‌گیری از افکت وآهنگ متناسب با قصه و... را بیان کرد و در پایان از همکاران خواست تا به جنبه‌های علمی وپژوهشی در پادکستهای مستند را توجه کنند.

درادامه نشست اعظم نجف زاده مربی فرهنگی مرکز ۴ مشهد  توضیحاتی در خصوص پادکست ارائه و نرم افزارهای Anchor و InShot را به همکاران معرفی کرد. وی در این نشست حاضران را با ساخت فایل صوتی به روش ساده و نحوه برشها و تقسیم کردن صدا و اضافه کردن افکت ها و ویرایش آن در سیستم اندروید و گوشی همراه آشنا نمود.

سمانه کفاش مربی مسئول مرکز درگز نیز نرم افزارهای CyberLink وAdobe Audition را معرفی و به تشریح قسمت های مختلف این نرم افزارها پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =