استقبال از هفته‌ی ملی کودک با بیش از ۳۵۰ ویژه ‌برنامه‌ی فرهنگی، هنری و ادبی در خوزستان

در آستانه هفته ملی و روز جهانی کودک، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری بیش از ۳۵۰ ویژه‌ی برنامه‌ی فرهنگی، هنری و ادبی، در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، وحید کیانی با اعلام این خبر گفت: با همکاری کانون، سازمان محیط‌ زیست و دادگستری استان، برنامه‌های هفته ملی کودک امسال از روز ۱۶ مهر با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» آغاز می‌شود و تا روز ۲۲ مهرماه ادامه می‌یابد و با هماهنگی‌های صورت گرفته بیش از ۳۵۰ برنامه، تدر استان خوزستان برگزار می‌شود.

کیانی در ادامه رویکرد ستاد استانی هفته‌ی ملی کودک را بنا بر تولید محتوا و اجرا در بستر مجازی و حقیقی، بر پایه‌ی گرامیداشت هفته‌ی کودک و انتقال مفاهیم ارزشمند فرهنگی و پرورشی، دانست که در شاخه‌ی فرهنگی با قالب‌های شناخت مفاخر، پخش و نقد فیلم و پویانمایی، کتاب‌خوانی و نقد کتاب، معرفی و بحث کتاب، آشنایی با قرآن و احادیث، شناخت مشاغل، شناخت وقایع، تمرین نقد و گفتگو، بازی و سرگرمی، شناخت سرزمین، قصه‌گویی، نمایش خلاق، کاردستی، مسابقه و ... با توجه به کیفیت اجرا و محتوای مناسب تدارک دیده‌ شده است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مراکز فرهنگی _ هنری و شورای فرهنگی استان، برای اجرا در هفته‌ی ملی کودک، پیش‌بینی شده و اجرا خواهد شد.

همچنین برگزاری مسابقات، نشست‌ها و همایش‌های ادبی استانی با موضوع گرامیداشت هفته‌ی ملی کودک و انتقال مفاهیمی چون صلح جهانی، اهمیت روزهای کودکی، بسترسازی برای فردایی بهتر و تربیت نسل متفکر آینده، انجام فعالیت‌هایی به‌منظور تولید آثار ادبی همچون شعر، داستان و دل‌نوشته و ارسال نامه‌ی تبریک و کارت پستال به مناسبت هفته‌ی ملی کودک برای اعضا مکاتبه‌ای، از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیر کل کانون استان خوزستان در ادامه بیان کرد: دعوت از چهره‌های شاخص فرهنگی، هنری و ادبی حوزه کودک در ویژه برنامه‌ها، برپایی نمایشگاه‌های مجازی استوری بورد، نقاشی، دست سازه‌های اعضا و مربیان، نمایشگاه عروسک‌های بومی استان خوزستان، برگزاری کارگاه آموزشی ساخت عروسک‌های انگشتی و راه‌اندازی شادپیمایی و کارناوال عروسکی از جمله برنامه‌های تداردیده شده برای هفته ملی کودک است.

او برپایی نشست‌های تخصصی از جمله، نشست آموزشی با موضوع محیط ‌زیست ویژه مربیان، اجرای ویژه برنامه کتاب، کودک و طبیعت، برگزاری مسابقات حضوری در روستا و مناطق کم‌برخوردار همراه اهدا کتاب و هدیه با مشارکت سازمان محیط ‌زیست و برگزاری ایستگاه‌های قصه‌گویی و بازی سرگرمی و پخش پویانمایی، هماهنگی برای حضور کارشناسان محیط‌ زیست در مراکز حضوری و اسکای‌روم مراکز برای ارائه آموزش‌های محیط زیستی، اختصاص یک قصه از برنامه‌ی هفت روز هفت قصه، با موضوع میراث طبیعی و حفاظت از محیط ‌زیست، را دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

کیانی در ادامه، برگزاری برنامه مشترک با دادگستری و حضور مربیان کتابخانه‌های سیار در کانون‌های اصلاح و تربیت و برگزاری نشست آموزشی کودک، خانواده، دیابت و اصول محافظت از کودکان و نوجوانان، را دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و یادآور شد: در این هفته تولید کلیپ‌هایی با محتوای قصه‌گویی و نشر قصه‌های کودکان در پیج انجمن قصه‌گویی و تهیه‌ی فیلم با عنوان بهترین کتابی که خواندم، از جمله اقداماتی است که در فضای مجازی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است: روزهای هفته ملی کودک فرصتی برای آگاهی‌بخشی به والدین و مربیان است و بر این اساس ۱۶ مهر روز «کودک، صلح، بازی و نشاط» نام‌گذاری شده است. ۱۷ مهر روز «کودک، باورهای دینی و معنویت» و ۱۸ مهر روز «کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی» نام گرفته است. «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه»، «کودک، کتاب، هنر و ادبیات» و «کودک، هویت، میراث‌ طبیعی و فرهنگی» به ترتیب عناوین روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ مهر است؛ و آخرین روز هفته ملی کودک سال ۱۴۰۰ به موضوع «کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» اختصاص دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =