برگزاری دوره آموزشی «شیوه ها و راهبردهای  تقویت روحیه عفاف گرایی در اعضا»

به همت واحد آموزش و پژوهش استان «شیوه ها و راهبردهای تقویت روحیه عفاف گرایی دراعضا» در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و ونوجوانان خراسان رضوی، محدثه فریدی کارشناس آموزش و پژوهش استان با اعلام این خبر گفت: این دوره  آموزشی در ۴ ساعت، روز سه شنبه ۳۰ آذر۱۴۰۰ با حضور ۵۰ نفر مسئولین، مربیان مراکز استان برگزار شد.

محمود سعیدی رضوانی، استاد دانشگاه  فردوسی مشهد  ومدرس این دوره با  اشاره به اهمیت عفاف ازمنظر دین به  تاثیر آن  برافزایش آرامش درونی و استحکام خانواده و امنیت اجتماعی در جامعه پرداخت.

وی با اشاره به نقش الگویی والدین به نکاتی همچون: تاثیر مال حلال، ارتباط صمیمانه والدین، نظارت و مراقبت در مقابل آسیب‌های محیطی و... افزود برای یادگیری نقش جنسیتی و تحقق یافتن هویت مطلوب جنسی در کودکان ونوجوانان لازم است والدین، به عوامل و زمینه‌های مؤثر در ایجاد این نقش و هویت، توجه کنند و در پدید آوردن آنها تلاش مناسب داشته باشند.

سعیدی  در ادامه به مباحثی همچون محرم و نامحرم و اهمیت رعایت حریم بین افرد پرداخت وپیشگیری از سوءاستفاده جنسی  را  در گرو فراگرفتن آموزه‌های دینی، اخلاقی، مهارت‌های فردی همچون: «نه گفتن» و مهارت‌های اجتماعی دانست.

وی گفت برای  پاسخگویی صحیح به سؤالهای جنسی فرزندان باید به نکات  متعددی توجه داشت.

شایان ذکر است بیان توضیحات در خصوص مشکلات و معضلات  تک فرزندی از مباحثی بود  که  در این  دوره به آن پرداخته شد.   

کارشناس آموزش و پژوهش استان تاکید کرد: به  منظور بهره مندی بیشتر فراگیران از مباحث این دوره آموزشی، فایل‌های تصویری همراه با متن آموزشی مربوطه در اختیار فراگیران قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =