کانون پرورش فکری، ارزش‌های انقلابی را در بین کودکان و نوجوانان ترویج و توسعه می‌دهد

اولین یادواره سردار شهید سپهبد سلیمانی در قالب نشست حضوری مجازی در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس و با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، زهرا یقطین دقایقی را در این نشست مجازی حضوری با مربیان و اعضای کانون فارس سخن گفت.

 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ضمن تقدیر از اجرای برنامه‌ی «مردی از جنس ایثار»  گفت: ایام متعلق به حضرت زهرا (س) است که تجسم عینی مفاهیم اسلامی است. او گفت: حضرت زهرا هم در بحث مفاهیم اختصاصی و نقش‌های مادری و همسری و هم در بحث مفاهیم مشترک همچون امر به معروف و نهی از منکر، حضور اجتماعی مؤثر  و دفاع از حق، الگوی مشترک زنان ومردان است. به گفته‌ی یقطین، حضرت زهرا در عبادت پیشتاز و در حوزه دفاع از حق و مبارزه با باطل و ولایت‌مداری هم سرآمد بوده‌ و نقشه جامع هویت زن اسلامی را ترسیم کرده‌اند و ما نیز به تأسی از حضرت زهرا باید تلاش کنیم و مفاهیم والای زندگی حضرت را در بین کودکان و نوجوانان نشر دهیم.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را نیز تسلیت گفت و ادامه داد: ارادت و تمسک حاج قاسم سلیمانی به حضرت زهرا زبانزد است و تقارن دومین سالگرد او با ایام شهادت بانوی دو عالم نیز حتما بی‌معنا نیست.

یقطین حضور در کانون را فرصت مغتنمی شمرد تا با کمک مربیان و کارکنان توانمند آن بیش از پیش تلاش شود تا ارزش‌های انقلابی در بین کودکان و نوجوانان توسعه و ترویج شود چون مخاطبان کانون سرمایه انسانی بزرگی هستند که آینده در دستانشان خواهد بود و لازم است در همین سنین با الگوسازی مناسب و متناسب با روحیه و ادبیات این مخاطبان در حوزه فرهنگی قدم برداشت.

به گفته او در حوزه‌های فرهنگی آنچه مهم است انسجام و وحدت در بین دست اندرکاران و نهادهای مرتبط است. از نظر مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، کودکان و نوجوانان نقطه عطفی هستند برای ایجاد و توسعه فرهنگ سالم و انقلابی و تلاش در این حوزه، می‌تواند جامعه را از شرایط فعلی به نتیجه مطلوب برساند.

مدیر کل امور بانوان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بودجه فرهنگی سال ۱۴۰۱ بر اساس برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی گفت: با تاکید نماینده محترم ولی‌فقیه در استان فارس و استاندار محترم فارس بر مسائل فرهنگی، حتما با نگاه ویژه‌ای که به حوزه کودکان و نوجوانان وجود خواهد داشت حمایت‌های در شأن و منزلت کانون در اختیار کانون هم قرار خواهد گر فت چون این نهاد با دارا بودن مخاطب کودک و نوجوانان و دارا بودن تجربه‌های موفق، در انتقال ارزش‌ها، الگوسازی و معانی دقیق، نشان می دهد که کار مطلوب و دریافت نتیجه مناسب دست‌یافتنی است.

یقطین اظهار امیدواری کرد با افزایش حمایت‌های مسوولان از کانون، حرکت پرشتاب‌تر و گسترده‌تر کانون در استان فارس رقم بخورد تا این ظرفیت کم نظیر، بالنده و پویا برای گروه‌ها و تعداد مخاطب بیشتر در سراسر استان قابل دسترس باشد و جامعه از توان کانون بهره‌مند شود. او گفت از توان و ظرفیت کانون پرورش فکری مطلعیم و برای گسترده‌تر شدن فعالیت‌های آن تلاش می‌کنیم. 

به گفته مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، فعالیت‌های خلاق کانون باید فراگیرتر شود و در این راه انسجام و هماهنگی کانون با آموزش و پرورش می‌تواند به شکل‌گیری این اتفاق کمک کند.

پخش کلیپ، شعرخوانی و طراحی تصویر شهید سلیمانی از بخش‌های دیگر ویژه برنامه مردی از جنس ایثار در کانون فارس بود.

پیش از این فراخوان اولین یادواره سردار شهید سپهد سلیمانی  با محورهای موضوعی: ویژگی‌های شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی و ‹من وسردار دل‌ها› در قالب‌های قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای، معرفی شخصیت با شیوه‌های خلاق و جذاب، شعرسرایی و جمله‌نویسی پیشانی‌بند انقلابی و نقاشی به مراکز فرهنگی هنری کانون فارس ویژه مربیان و اعضای گروه سنی نونگاه، نوجوان و ارشد، ارسال و همزمان با روز شهادت سردار سلیمانی ویژه برنامه‌ای با حضور مربیان، اعضا، کارشناسان و کارکنان کانون فارس برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =