برگزاری نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی استان خراسان‌رضوی

بیست و سومین نشست تخصصی انجمن هنرهای نمایشی کانون خراسان رضوی به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی، «بیست و سومین نشست تخصصی  انجمن هنرهای نمایشی»  کانون خراسان رضوی، چهارشنبه  ۶ بهمن    ۱۴۰۰با حضورسرکار خانم ساغر لطفی نژاد «مدرس نمایش وکارشناس نمایش مرکز تولید تئاتر کانون» و مربیان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی، در فضای مجازی استان برگزار شد.

در این نشست که به همت واحد کارشناسی هنرهای نمایشی  استان با موضوع «آموزش تکنیک تئاتر کاغذی»   وبا هدف تکمیل آموزش تئاتر کاغذی  برای مربیان و اعضای انجمن نمایش برگزارشد، ساغر لطفی نژاد ضمن تاکید بر  اهمیت، ارزشمندی تئاتر کاغذی در عین ساده بودن به این مورد اشاره داشتند که بسیار تخصصی است.

 در ادامه ساغر لطفی نژاد درباره تئاتر کاغذی  توضیحاتی  داد و به این نکته اشاره داشت که برای  موفق بودن یک تئاتر تنها به متن خوب احتیاج نداریم؛ هرچند که متن خوب یکی از عناصر مهم در کار تئاتر است ولیکن مهمترین عنصر، اجرای تکنیک های خاص و خلاقانه است که نمایش را ارزشمند تر می کند پس باید به دنبال ایده ها و تکنیک های جدید و خلاق باشیم. سپس دو نمونه تئاتر کاغذی از جشنواره های خارجی، را نمایش دادند و در حین پخش، توضیحاتی نیز ارائه شد.

وی تئاتر کاغذی را ترکیبی از انیمیشن و نمایش عنوان کرد به این دلیل که قبل از اجرا باید مراحل مختلف طراحی شود و بخش های مختلف اجرایی را مشخص کنیم.

شایان  ذکر است در ادامه نشست، دو نفر از اعضا درمورد موضوعات مطرح شده سوالاتی مطرح کردند  که مدرس نشست به سوالات پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =