چهارمین انجمن ادبی مربیان نقره ماه برگزار شد

نشست ادبی نقره ماه کانون خراسان رضوی ظهر شنبه ۱۶ بهمن ماه به مناسبت بزرگداشت دهه فجر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان رضوی،  این نشست با شعر خوانی و اثرخوانی مربیان استان همراه شد. در ابتدای نشست ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان درباره ادبیات و شعر انقلاب و جریان‌ها و اهمیت انجمن‌های شعری در این جریان سخن گفت. زره‌ساز یادآور شد: شعر در نزد ایرانیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و بزرگان از ادبیات بهره می‌بردند تا سخن خود را بگویند. از میان شعرای انقلاب  به تآثیر حمید سبزواری، استاد کمالپور، استاد صاحبکار و عماد خراسانی، آقای گرمارودی و حلقه شعری که با مقام معظم رهبری داشتند اشاره کردند. هم چنین نقش موثری که این حلقه های شعری در شکل گیری جریان شعر انقلاب داشت که با دفاع مقدس و جنگ تحمیلی این ادبیات به سمت و سوی شعرهای حماسی و شهادت سوق پیدا کرد.

مدیرکل کانون استان درباره شاعران صاحب سبک هم‌چون علیرضا قزوه و محمد کاظم کاظمی سخن گفت و ادامه داد: بالندگی ادبیات به مرجع این شاعران است و اگر دقت کرده باشید انواع اشعار با سبک ها و قالب‌های مختلف ارائه می‌شد و بسیاری از اشعار دلی بودند.

زره‌ساز در پایان درباره دیدار شاعران در ۱۵ ماه رمضان هر سال سخن گفت و از حال و هوای انتخاب شعرا در آن روزها یاد کرد.

در ادامه همکاران کانون پرورش فکری استان و چند مهمان نیز به شعر خوانی پرداختند. زهرا محدثی خراسانی شعری در وصف امام راحل خواند و منیره هاشمی شعر کودک و شعر انتظاری را خواند. معاون فرهنگی استان ضمن اهمیت مرکز تخصصی ادبیات که مرکز لادن است و تاثیری که این مرکز در رشد استعدادهای ادبی اعضای کودک و نوجوان و ارشد می‌گذارد شعری در مدح امام رضا(ع) و شعری درباره انتظار خواند. کارشناس مسئول فرهنگی استان نیز بخشی از نمایش نامه «نگین شکسته» را خواند و از خاطره نوشتن این نمایشنامه سخن گفت. زهره معماری‌نسب این کتاب را هدیه امام رضا(ع) عنوان کرد.

اطهر سید موسوی مربی فرهنگی مرکز ده مشهد شعری در وصف مادر خواند.

در ادامه زینب حاجی محمدزاده مربی هنری مراکز مشهد متنی در بزرگداشت زن و مادر خواند. زهره اکبرآبادی با داستان طنز، هانیه سلامی‌راد خاطره ورودش به کانون را خواند که مورد توجه همکاران قرار گرفت. معصومه فهیمی(کارشناس اسناد و مدارک استان)، ناهید ترشیزی (مربی ادبی تربت حیدریه) نیز در ادامه به خوانش آثارشان پرداختند و در ادامه نرگس برهمند کارشناس مسئول فرهنگی استان خراسان شمالی، مهمان این نشست بودند و شعری از کتاب «آمبرولا خواهر گل های جهان» را خواندند.

همچنین لیلی طالقانی -مربی سابق ادبی کانون و معلم نیز از کتاب «پرنده بی‌حواسی که خواب می‌بیند»   شعری در قالب سپید خواند.

این نشست که با استقبال ۲۵ مربی همراه بود ساعت ۱۴ به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =