همزمان با دهه فجر صد و سی و هفتمین انجمن شاعران نوجوان آفتاب برگزار شد

صد و سی و هفتمین انجمن شاعران نوجوان آفتاب با حضور فرحناز چولکی و با نقد آثار اعضا و بررسی شعر انقلاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، عزت صدیقی لویه کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان با اعلام این خبر گفت: این برنامه که پنجشنبه ۲۱ بهمن در فضای مجازی و هم زمان حضوری در دفتر استان برگزار شد با نقد و بررسی اشعار حدیث آقایی، ساره افتخاریان، غزل خاکسار و مبینا حریفی همراه شد.

مهناز چولکی شاعر و منتقد ادبی از کانون پرورش فکری استان ایلام مهمان این نشست بود.

چولکی در این انجمن درباره مؤلفه‌های شعر انقلاب گفت: شعر انقلاب آرمانگرا و برخاسته از دل مردم و هدفمند است و زبان یک ملت  و شرح حال یک امت است و سازنده و الهی است و نگاه دینی دارد. ادبیات انقلاب تاریخ منظوم کشور ماست.

او ضمن تاکید بر نمادهای موجود در شعر انقلاب به نگاه نو و خلاقانه و خلق معانی جدید اشاره کرد و شکل‌گیری شاخه‌های تازه شعر چون ادبیات پایداری و مقاومت و ادبیات جنگ را از جریانات شاخص شعر انقلاب برشمرد.

چولکی ادامه داد: شاعرانی چون قیصر امین پور، بیوک ملکی، مصطفی رحماندوست، افشین علاء را در شکل‌گیری شعر انقلاب مؤثر دانست و در حوزه ادبیات کودک نیز شعر انقلاب راه خویش را با نشریاتی چون کیهان بچه ها، سروش نوجوان و ... یافت.

صدیقی ادامه داد: پایان بخش این برنامه شعر خوانی حدیث آقایی، ساره افتخاریان، غزل خاکسار و مبینا حریفی بود که با نقد اعضا و مهمان برنامه جلسه پربارتر شد. اعضا در نقد به مواردی چون نوع جنس زبان و ترکیب‌سازی و ارتباط میان ابیات و  بندها در محور عمودی و پرهیز از ابهام اشاره کردند و چولکی روایت موجود در شعر، تناسب، تضاد، تصویرسازی، ایجاز و پالایش شعر که منجر به کشف و شهود می شود را مطرح کرد.

 این انجمن که با حضور مهناز چولکی شاعر و منتقد ادبی از کانون پرورش فکری استان ایلام مهمان برگزار شد با استقبال ۲۴ عضو انجمن ادبی همراه بود و ساعت ۱۴.۳۰ پنجشنبه بیست و یکم بهمن  به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =