کد خبر: 316132
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
بازدید 144
گرامی‌داشت روز قلم در کانون میامی

اعضای کارگاه خوشنویسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی با کتابت جملات کوتاه، روز قلم را گرامی داشتند.

به گزارش  روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میامی از گرامی‌داشت روز قلم به‌همت مریم حسن‌بارانی مربی کارگاه خوش‌نویسی خبر داد و گفت: اعضای کودک و نوجوان دختر و پسر این کارگاه به تفکیک جنسیت طی روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۱ به‌مناسبت روز قلم، ضمن آشنایی با نامگذاری این‌روز به کتابت پرداختند.

رحیمی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، فعالیت‌های فرهنگی در قالب معرفی وقایع، بیان اهمیت قلم و جایگاه آن در اسلام، خوانش سوره‌ی قلم و... برای اعضای کودک و نوجوان اجرا شد.

وی اظهار داشت: قلم اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در رشد و توسعه تمدن بشری دارد و ازجمله مواردی که به اهمیت ارج‌نهادن به قلم و نگارش می‌توان اشاره کرد وجود سه امتیاز «باقی بودن»، «دقیق بودن» و «عمیق بودن» در قلم است که در «بیان» آن‏‌ها را نمی‏‌بینیم.

مسئول کانون میامی در ادامه‌ی سخنانش به حدیثی از امام‌علی(ع) مبنی بر این‌که «دانش را با نوشتن در بند کنید»، اشاره و خاطرنشان کرد: بیان و سخن، معمولاً دقیق نیست و  اگر قرار بود کتابی که هزارسالِ پیش نوشته شده، زمانی به ما می‌‏رسید و در جایی نوشته نمی‌شد، هیچ‌گاه به‌طور دقیق به ما نمی‌رسید و در واقع ما کتاب دیگری را پیش روی خود می‌‏دیدیم و مطالب نوشته، عمیق و فکرشده است؛ در حالی‌که به‌طور معمول سخن، بدون تأمل گفته‌شده و کم‌محتوا است.

رحیمی در پایان به استناد سخنی از علامه طبرسی(ره) به اعضا تأکید کرد: بیان دو گونه است؛ بیان زبان و بیان قلم که بیان زبان، با گذشت زمان کهنه شده و از بین می‏‌رود؛ ولی بیان قلم تا ابد باقی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =