کد خبر: 318676
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
بازدید 272
پیام سرپرست کانون البرز به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک

مهری فلاح، سرپرست اداره کل کانون البرز، در پیامی ضمن تبریک روز و هفته ملی کودک توجه به کودکان و نوجوانان در تمام ایام سال را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان البرز در متن پیام سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز آمده است:

هفته ملی و روز جهانی مزین به نام کودک فرصتی است برای اهمیت به جایگاه کودکان، چرا که کودکان طیف وسیعی از جامعه را تشکیل داده و به عنوان نهال آینده کشور در حال رشد و پرورش هستند آینده ساختنی است.

زمانی می‌توانیم جامعه و جهانی لبریز زیبایی‌، خیال و نشاط برای کودکان رقم بزنیم که نیازهای به‌روز آنها را درک کرده و با توجه به شناخت دنیا و ایمان به توانمندی‌هایشان شرایط شکل‌گیری شخصیت پایدار آنها را در آینده رقم بزنیم.

کودکان تشنه مهربانی، راستی و حقیقت هستند. این سرمایه‌های انسانی و آینده‌سازان ایران در کودکی نیاز به محیطی سرشار از آرامش، تفاهم و محبت در سایه‌ی محافظت و امنیت دارند تا قدم‌ها و مسئولیت‌های نوجوانی، جوانی و بزرگسالی‌شان را با اطمینان بیشتری بردارند. دنیای کودکی آنها شروع زندگی در جهانی است که آدم‌ بزرگ‌های جامعه، خانواده، اجتماع و محیط‌های آموزشی و تفریحی برایش رقم می‌زنند.

حال همه ی ما به عنوان نهادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه ی اسلامی در فراهم سازی و آماده سازی این محیط‌های گرم و شاد و صمیمی که لبخند کودکان در آن طنین انداز شود چقدر برنامه ریزی و تلاش مداوم داشته و داریم؟

در تقویم و تاریخی که نهادهای فرهنگی سراسر دنیا، روز کودک را در جنجال‌های خبری و تصویری جشن می‌گیرند؛ کودکان کار، کودکان محروم از محیط خانواده، محروم از سلامتی و محروم از اجتماع سالم کجای این تقویم قرار می‌گیرند؟

برای یادآوری این مهم، هیچ روزی بهتر از هفته ملی کودک و هیچ روزی بهتر از ۱۶ مهر هر سال نیست که ما بر این باوریم که هر روز ما روز کودک است و اندیشه‌ی بزرگان ایران زمین همین باشد. و این ایام بهانه‌ای برای برداشتن گامهایی اساسی برای داشتن و نگه داشتن سرمایه‌های انسانی کشور اسلامی عزیزمان ایران باشد. تا هر سال بهتر از سال قبل و مهیا و کارآزموده حرکت کنیم که هرحرکتی خود، یک شادمانی و یک تبریک روز کودک محسوب می شود. انشالله

مهری فلاح

سرپرست اداره کل استان البرز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =