امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل کانون خراسان رضوی با معاونت آموزش ابتدایی استان

تفاهم نامه همکاری بین معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و اداره کل کانون پرورش فکری استان به مدت یک سال به منعقد گردید.      

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، تفاهم نامه همکاری بین معاونت آموزش ابتدایی خراسان رضوی به نمایندگی آذر رشیدی و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی به نمایندگی ابراهیم زره ساز به منظور ایجاد و گسترش همکاریهای آموزشی و تربیتی سه شنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ در محل سالن جلسات اداره کل کانون منعقد گردید.

امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل کانون خراسان رضوی با معاونت آموزش ابتدایی استان
ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون خراسان رضوی با تاکید به مغتنم بودن فرصت همکاری پیش آمده گفت: ارزشمند است که برای نسل امروز فعالیت هایی را رقم بزنیم که نسلی با هویت غنی و پرافتخار ایرانی اسلامی تربیت کنیم.
وی با اشاره به بزرگان بیشماری که در ارض توس خفته اند گفت: وظیفه ماست که به عنوان متولیان حوزه فرهنگ بتوانیم این بزرگان را به نسل امروز بشناسانیم و برای اقتدار هویتی کودک تراز امروز گامی مهم برداریم.
زره ساز با اشاره به ابزارهای کارآمدی همچون قصه و بازی در فعالیت با کودکان گفت: ما در کانون دغدغه کتاب و هویت کودک امروز را داریم و آنچه می تواند این دو را غنی و ماندگار سازد ابزارهایی است که کودک بواسطه آن می آموزد. در کانون ابزارهای مختلفی وجود دارد همچون قصه و بازی. گفتگوهای صورت گرفته حاکی از آن است که خوشبختانه ما در کانون و شما در آموزش و پرورش دغدغه یکسان و همسویی داریم و آن تربیت صحیح نسل امروز است به نحوی که بتواند نیازهایش را مرتفع سازد و هویت ساز باشد.

امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل کانون خراسان رضوی با معاونت آموزش ابتدایی استان
در ادامه آذر رشیدی معاون آموزش ابتدایی استان ضمن ابراز خرسندی از این همکاری و هم افزایی در مسائل مهم تربیتی کودکان گفت: کودکان امانت هایی هستند که در اختیار ما قرار می گیرند و این وظیفه ماست که انسان هایی آگاه و با مهارت تربیت کنیم.
رشیدی با اشاره به جنگ نرم دشمن و غفلت دستگاه های زیربط در هویت سازی گفت: ما در آموزش ابتدایی آمادگی کامل داریم تا بتوانیم بوسیله تجربیات مربیان کانون معلمان را همسو با شیوه هایی که منجر به تربیت صحیح می شود آموزش دهیم و فعالیت هایی که منجر به آگاهی و مهارت در کودک امروز شود را اجرا و حمایت کنیم.
وی با اشاره به کتابخانه پستی کانون و عملکرد مثبت آن برای دسترس پذیری کودکان سراسر ایران به کتاب گفت: همکاری آموزش و پرورش و کتابخانه پستی کانون می تواند از سویی کمبود مربی کانون در راستای پوشش گسترده را جبران نموده و از دیگر سو خدمات با کیفیت را به دورترین نقطه استان بوسیله معلمان ما برساند.

امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل کانون خراسان رضوی با معاونت آموزش ابتدایی استان
محبوبه بزم آرا معاون فرهنگی استان با ابراز خرسندی از این همکاری گفت: ما در کانون همیشه به دنبال انتقال تجربیات مربیان به معلمان بودیم و بسیار خرسندیم که این فضا مهیا شد و یکی از دغدغه های اصلی کانون که ترویج کتاب و کتابخوانی است در راس این همکاری قرار گرفته است.


احمدرضا افشاری معاون اداری مالی کانون ضمن تاکید بر فضای مشترک همکاری در زمینه اهداف همسوی دو دستگاه گفت: اهداف هر دو همسو و همراستا است فقط تفاوت در این است که آموزش و پرورش در فضای رسمی به تعلیم و تربیت می پردازد و کانون در فضایی غیر رسمی و این همکاری می تواند این دو را تقویت کرده و آن را به سوی آموزش مطلوب مورد نیاز کودک امروز سوق دهد.


احمدی کارشناس آموزش ابتدایی برگزاری این جلسه پس از هفته ملی کودک خوش یمن خواهد بود و می تواند منجر به اتفاقات بزرگی در حوزه کودک گردد.
احمدی با اشاره به برنامه های ویژه آموزش ابتدایی که در دست اجراست گفت: ما در آموزش ابتدایی طرح دست نوشته های طلایی را آغاز کرده ایم با این هدف که هنر و فرهنگ خوش خطی که یک فرهنگ اصیل ایرانی است و به دلیل کامپیوتری شدن رو به انقراض است را احیا کنیم. وی با اشاره به جشنواره هایی که می تواند با همکاری کانون برگزار شود گفت: در این جشنواره ها معلمان ما می توانند به دانش و تجربه خود بواسطه تعامل و ارتباط با مربیان کانون عمق ببخشند.
احمدی گفت: انقلاب کارآفرینی زمانی به ظهور می رسد که ما نسلی خلاق و متفکر داشته باشیم و این مهم در همکاری آموزش و پرورش با کانون متبلور خواهد شد. وی با اشاره به وجود راهبران آموزشی در روستا گفت: هر راهبر آموزشی ما می تواند یک سفیر کانون با شاخص های مد نظر در ترویج فرهنگ مطالعه باشد.


زهره معماری نسب کارشناس مسئول فرهنگی استان نیز ضمن ابراز خرسندی از تفاهم صورت گرفته گفت: جسارت انجام فعالیت های غیر رسمی کانون در ساختار رسمی آموزش و پرورش قابل تحسین است و حلقه مفقوده ای بود که امروز بواسطه این تفاهم آن را در جایگاه مناسب و مورد نیاز کودک امروز قرار خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =