دومین نشست سالانه «خانواده شمعدانی» برگزار شد

آفرینش‌های ادبی کانون خراسان رضوی دومین نشست اثرخوانی ویژه اعضای کودک در کارگاه‌های ادبی نوشتن خلاق را با همراهی والدین اعضا برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی با اعلام این خبر گفت: نشست «خانواده شمعدانی» با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری و معاون فرهنگی استان و ۶۰ عضو کودک و والدین آن‌ها صبح پنجشنبه سوم آذر با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد.  

دومین نشست سالانه «خانواده شمعدانی» را برگزار کرد
سلامی‌راد ادامه داد: آغازگر برنامه با صحبت‌های مدیر کل کانون پرورش فکری بود. ابراهیم زره‌ساز در این نشست از اعضا پرسید آخرین کتابی که خوانده‌اند کی و چه کتابی بوده است؟ اعضا در این گفتگو به کتاب‌هایی اشاره کردند و در ادامه مادربزرگ باران مهدی‌زاده از تأثیر کانون پرورش فکری بر فکر و قلم نوه‌اش صحبت کرد و همچنین مادر مرسانا و بارانا برزگر از مهربانی و خوش خلقی مربیان کانون در مواجه با اعضا و همراهی آن‌ها به علاقمند کردن کودکان به کتاب، سپاسگزاری کرد.  
در ادامه محبوبه بزم‌آرا معاون فرهنگی اداره کل نیز به اعضا توصیه کرد که کتاب بخوانند چرا که کتاب خواندن باعث می‌شود در هر جایگاه و شغلی که باشیم از دیگران متمایز شویم. ایشان همچنین با خواندن شعری کودکانه یادآور شد که کودکان و نوجوانان با حضور در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری اوقات خوشی را با کتاب و شعر و داستان سر می‌کنند و مسیرهای خیلی خوبی پیش روی آن‌ها خواهد بود.  

دومین نشست سالانه «خانواده شمعدانی» را برگزار کرد
خوانش آثار اعضا، بخش اصلی برنامه بود؛ کارن فداکار، ساناز شریعتی از مرکز ۵ مشهد؛ یکتا صالحیان، پوریا خوش دین، ماهان ممتاز، باران بخارایی و صبا گلمکانی از مرکز ۷ مشهد؛ باران مهدی‌زاده، مرسانا برزگر، نازآفرین حسین‌زاده از کارگاه‌های مجازی kpf؛ عسل میرعلمدار، ترنم فهیم‌پور از مرکز یک نیشابور؛ اسما عباس‌پور، بهاره عبدالله‌زاده از مرکز تربت حیدریه، پرنیان هاشمی از مرکز چهار مشهد؛ غزل صانعی از مرکز ۲ سبزوار؛ و آیسان اصغری عضو  مرکز کلات در برنامه آثار خود را خواندند.  


گفتنی‌است در این نشست دو ساعته، تعدادی از مربیان ادبی استان نیز، از جمله بهاره قانع‌نیا، هانیه سلامی‌راد، الهام دهقان، زهره اکبرآبادی، ناهید ترشیزی، الهام فلاح و سلیمه قربان در این نشست حضور و همراهی داشتند.
پخش انیمیشن «بارون می‌آد جرجر» از تولیدات کانون پرورش فکری و قصه‌گویی به همراه کاردستی توسط آقای محمود خرقانی کارشناس فرهنگی استان از دیگر برنامه‌های این نشست بود.  
سلامی‌راد در پایان عنوان کرد: نشست خانواده شمعدانی بهانه‌ای است تا ضمن تقویت اعتماد به نفس اعضا در خوانش آثار خود، خانواده‌ها را نیز با فرایند کارگاه‌های ادبی بیشتر آشنا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =