کد خبر: 321870
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
بازدید 180
آغاز طرح کانون مدرسه در استان قم

      به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، اجرای طرح کانون مدرسه در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری قم آغاز شد. «کانون مدرسه» عنوان طرحی مشارکتی است که ذیل تفاهم­‌نامه­‌ی وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین شده و در یک فرایند سه ساله اجرا خواهدشد. در گام نخست، این طرح با هدف آشنایی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون، فعالیت­‌ها و اهداف آن اجرا می­‌شود. دانش­‌آموزان هر کلاس در قالب یک بازدید یک روزه در مراکز کانون حضور یافته و در ماه یک روز را در فضای کانون سپری خواهندکرد.

این طرح در ۸ مرکز فرهنگی هنری واجد شرایط و ۲ مرکز داوطلب استان قم اجرا می شود و مخاطب آن دانش آموزان دختر و پسر  پایه‌ی دوم تا ششم ابتدایی هستند.  از اهداف اصلی این طرح می توان به بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی طرفین برای توسعه‌ی فعالیت‌های تربیتی، پرورش خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری اشاره کرد.

آغاز طرح کانون مدرسه در استان قم

از دیگر اهداف مهمی که این طرح دنبال می‌کند می‌توان به آشنایی کودکان و نوجوانان، والدین و اولیای تربیتی با مراکز فرهنگی هنری کانون، فراهم آوردن زمینه­ جذب دانش آموزان علاقه‌مند به عنوان اعضای جدید در مراکز کانون  و ترغیب به مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =