سرپرست کانون البرز  طرح کتابخوانی «یک سال، یکصد کتاب» را پیشنهاد داد

 مهری فلاح، سرپرست کانون پرورش قکری کودکان و نوجوانان در نشست کتابخوانی مربیان و مسوولان فرهنگی کانون استان، پیشنهاد اجرای طرح ویژه « یک سال، یکصد کتاب » در سال ۱۴۰۲ را ارایه کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پررش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، مهری فلاح، سرپرست کانون استان، در ابتدای نشستی که روز شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ با موضوع کتابخوانی برگزار شد، از زحمات تمامی همکارانش قدردانی کرده و برای همه این عزیزان در مسیر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان، آرزوی موفقیت کرد.

اگر نسل امروز کتابخوان شوند، بسیاری از مشکلات جامعه‌ی آینده حل خواهد شد

وی در ادامه از اهمیت فعالیت کتابخوانی در کانون سخن گفته و افزود با توجه به اهمیت این فعالیت، اولویت تشکیل اتاق فکر و بررسی نظرات کارشناسی بر موضوع کتابخوانی قرار گرفت و تا کنون جلسات متعددی در اتاق فکر کانون البرز با این موضوع تشکیل شده است؛ فلاح ادامه داد ما اعتقاد داریم اگر نسل امروز کتابخوان شوند، بسیاری از مشکلات جامعه‌ی آینده حل خواهد شد.

سرپرست کانون البرز  طرح کتابخوانی «یک سال، یکصد کتاب» را پیشنهاد داد

فلاح افزود اگر فعالیت‌های شصت و چند گانه در کانون منجر به کتابخوان شدن کودکان و نوجوانان نشود باید بدانیم که مسیر درستی را طی نکرده‌ایم.

این مقام مسوول گفت بسیاری از محققان و پژوهشگران حوزه‌ی کودک و نوجوان هستند که امکان ملاقات حضوری با بچه‌ها و ارزیابی فعالیت‌ها را ندارند اما به لطف خدا این امکان در کانون برای ما فراهم شده تا مربیان فعالیت‌های اجرایی را در ارتباط با اعضا سنجش و ارزیابی کنند.

سرپرست کانون البرز در بخش بعدی سخنانش گفت مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌توانند با اجرای شیوه‌های خلاق و جذاب، در علاقه‌مند کردن مخاطبان به مطالعه نقشی اثرگذار داشته باشند و ما حاضریم این شیوه‌های را به صورت رایگان در اختیار والدین و اولیای تربیتی بگذاریم.

سرپرست کانون البرز در تشریح طرح «یکسال، یکصد کتاب» هم گفت ما به دنبال ترغیب کودکان و نوجوانان و به دنبال آن  مهارت سواد خواندن و در نتیجه افزایش سرانه‌ی مطالعه هستیم،  بنابراین در نظر داریم طرح یکسال یکصد کتاب را در مراکز کانون اجرا کنیم و در صدد هستیم این طرح را به مدارس و ادارات استان و خانواده‌ها معرفی و فرهنگ مطالعه را از طریق اجرای این طرح، اشاعه دهیم.

وی افزود  این طرح به دنبال هدایت و یاری خانواده ها در امر کتابخوانی فرزندانشان است و در تلاش خواهیم بود بر روی سرانه مطالعه و سواد خواندن کودکان و نوجوانان و نهایتا خانواده‌ها اثر بگذاریم.

فلاح ادامه داد گام ها و مراحل اجرای طرح، پس از تصویب در اتاق فکر به صورت کامل بیان خواهد شد و  در هفته کتاب و کتابخوانی شیوه های خلاق کتابخوانی مربیان کانون استان را به نمایش خواهیم گذاشت.

در ادامه این نشست نرمین کریمی، کارشناس فرهنگی کانون البرز و میترا فرهادیان از اعضای اتاق فکر کتابخوانی در مورد مراحل این طرح توضیحاتی را ارایه کردند.

لزوم همدلی و همراهی و مشارکت تمام مربیان در طرح مذکور، توجه به انتخاب کتاب‌های مناسب بر مبنای گروه سنی و جنسیت مخاطبان، لزوم کتابخوانی مربیان و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، توجه ویژه به امر کتابخوانی، از مواردی بود که توسط این همکاران مطرح شد .

در پایان این نشست نیز مسؤولان و مربیان فرهنگی مراکز کانون البرز نظرات و پیشنهادات خود را در مورد این طرح کتابخوانی، مطرح کردند.

سرپرست کانون البرز  طرح کتابخوانی «یک سال، یکصد کتاب» را پیشنهاد داد

لازم به توضیح است روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ نیز نشست اتاق فکر کتابخوانی استان البرز برگزار  و ضمن تشریح طرح «یک سال، یکصد کتاب»، گزارش کوتاهی از طرح کتابخوانی مدارس با عنوان «کتاب، دانایی، توانایی» از سوی میترا فرهادیان، مسؤول مرکز شماره ۲ کانون کرج و عضو اتاق فکر کتابخوانی ارایه شد که در مجموع این طرح موفقیت آمیز عنوان شده و بیان شد که توانسته ارتباط خوبی را بین دانش آموزان و مربیان کانون ایجاد و در نتیجه موجب جذب عضو شود.

سرپرست کانون البرز  طرح کتابخوانی «یک سال، یکصد کتاب» را پیشنهاد داد

سرپرست کانون البرز  طرح کتابخوانی «یک سال، یکصد کتاب» را پیشنهاد داد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =