کد خبر: 324617
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
اولین رصد سال ۱۴۰۲ در مرکز نجوم خراسان رضوی

اولین کارگاه رصدخانه مرکز نجوم کانون پرورش فکری خراسان رضوی با رصد خورشید توسط اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، اولین کارگاه رصدخانه کانون استان در سال ۱۴۰۲ با هدف آشنایی اعضا با خورشید و ستارگان با همکاری مرکز انگاریوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

فعالیت نجوم از جمله فعالیت های علمی و جذاب  کانون پرورش فکری است. این فعالیت با هدف شناخت بهتر جهان آفرینش و کشف رازهای آسمان و اجرام آسمانی، آشنایی با خالق هستی و پرورش روحیه پرسشگری در کودکان و نوجوان برگزار می‌شود. اعضا با حضور در این فعالیت‌ها پی به علاقه و استعداد خود می‌برند و با کمک مربیان این علاقه و استعداد را پرورش داده و آن را شکوفا می‌کنند.

اولین رصد سال ۱۴۰۲ در مرکز نجوم خراسان رضوی

در این کارگاه ۲۰ عضو از طریق نمایش فیلم با ستاره‌ها و خورشید آشنا شدند و بر اساس آموزش‌های داده شده توسط کاربرگ‌های مخصوص سن، رنگ و شناسنامه ستارگان را تهیه کردند و در خاتمه با عینک‌های فیلترینگ مخصوص خورشید را رصد

کردند. همزمان با این کارگاه در مرکز ۸ مشهد نمایشگاه عاروس و آواها توسط والدین بازدید شد و ویژه آنها کارگاه ساخت عروسک‌های دست‌ساز بومی شرکت کردند و عروسک ساختند.

نمایشگاه عاروس و آواها که شامل عروسک‌های دست‌ساز مربیان و اعضای مراکز در اسفندماه ۱۴۰۱ در مرکز ۸ مشهد آغاز به کار کرده است که تا ۳۱ فروردین ادامه دارد. این نمایشگاه با هدف هویت یابی بومی و منطقه‌ای برپا شده است.

اولین رصد سال ۱۴۰۲ در مرکز نجوم خراسان رضوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =