ضرورت توجه ویژه به هویت ایرانی اسلامی کودکان در جشنواره بازی و اسباب‌بازی استان البرز

محمد جواد کاظمینی، مدیرکل امور اجتماعی، فرهنگی استانداری البرز گفت: مهمترین اولویت ما در جشنواره بازی و اسباب‌بازی استان البرز، توجه به هویت ایرانی - اسلامی برای کودکان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز محمد جواد کاظمینی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز در جلسه هم‌اندیشی جشنواره بازی و اسباب‌بازی استان که روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲  در سالن جلسات شهدای استانداری کرج برگزار شد گفت: استان البرز برای برگزاری هر نوع جشنواره ملی با محوریت ایران کوچک پای کار است.

وی ادامه داد: مهمترین اولویت ما در جشنواره بازی و اسباب‌بازی استان البرز، توجه به هویت ایرانی - اسلامی برای کودکان است.

کاظمینی افزود: یکی از نکاتی که مورد غفلت تولیدکنندگان ایرانی می‌تواند واقع شود توجه به هویت ایرانی - اسلامی است و ما در این جشنواره به این مهم توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

این مسئول تصریح کرد: از تولیدکنندگان سراسر کشور درخواست می‌کنیم که تولیدات خودشان را با محوریت هویت ایرانی - اسلامی برای نمایش در این جشنواره آماده کنند و استان البرز می‌تواند یک میزبان مناسب برای جشنواره ملی اسباب بازی در آینده باشد.

وی گفت: ما به تولیدکنندگانی که اسباب‌بازی‌هایشان مرتبط با هویت ایرانی اسلامی است، در این جشنواره توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

کاظمینی ادامه داد: حتی می‌‎توانیم از تولیدکنندگان خارجی نیز با توجه به اینکه جشنواره در سطح ملی برگزار می‌شود، دعوت کنیم و از آنها بخواهیم محتوای مناسب ما را تهیه نمایند.

این مسئول در خاتمه خاطرنشان کرد: تمامی نهادهای استانی برای بهتر برگزار شدن این جشنواره باید پای کار بیایند زیرا توجه به بعد سرگرمی کودکان امروز به یک ضرورت تبدیل شده است.

۲ تولیدکننده بزرگ اسباب بازی کشور، البرزی هستند

آیدین مهدی‌زاده، رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی کشور  هم با حضور در این نشست گفت: حضور مسئولین البرزی در این نشست نشان از اهمیت و درک لزوم برگزاری جشنواره بازی و اسباب‌بازی در سطح ملی در استان البرز است.

ضرورت توجه ویژه به هویت ایرانی اسلامی کودکان در جشنواره بازی و اسباب‌بازی استان البرز

وی ادامه داد: امروز توجه و اهمیت به کودک یکی از مهمترین برنامه دولت‌ها و مورد تأکید مقامات کشوری قرار گرفته است.

مهدی‌زاده افزود: بعد از چندین دوره برگزاری جشنواره ملی اسباب‌بازی در پایتخت بارها به این نتیجه رسیده‌ایم که با تعامل مسئولین می‌توان جشنواره‌های بازی و اسباب بازی را به استان ها ببریم و شاهد برگزاری چنین جشنواره‌ای در تمامی استان‌های کشور باشیم. استان البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت و استقبال مردم و حضور تولیدکنندگان البرزی می‌تواند یک نمونه بسیار موفق برگزاری جشنواره بازی و اسباب‌بازی در دیگر استان ها باشد. این نمایشگاه و جشنواره فضای مناسبی برای خرید خانواده ها از کالای با کیفیت ایرانی است.

این مسئول تصریح کرد: لزوم برگزاری نمایشگاه‌های فروش مستقیم با توجه به خلاء سرگرمی در کشور در استان‌ها به شدت حس می‌شود.

وی گفت: در این جشنواره امیدواریم برترین تولیدکنندگان اسباب‌بازی کشوری حضور یابند و این جشنواره را همچون دیگر جشنواره‌ها مورد حمایت قرار دهند. جالب است در این میان دست کم دو تولیدکننده برتر و بزرگ کشوری از استان البرز هستند.

مهدی‌زاده ادامه داد: مسئولین استانی باید در این جشنواره توجه ویژه‌ای به تولیدکنندگان بومی البرزی در حوزه اسباب‌بازی داشته باشند و آن‌ها را در این جشنواره دعوت کنند و حتی در جلسات هم‌اندیشی نمایشگاه این تولیدکنندگان حضور داشته باشند.

این مسئول افزود: با برگزاری این جشنواره توانمندی های استان در صنعت اسباب‌بازی به نمایش گذاشته خواهد شد و می‌توانیم البرز را به عنوان الگو برای جشنواره‌های استانی اسباب‌بازی معرفی کنیم.

وی تأکید کرد: استقبال بسیار خوب شهروندان البرزی از نمایشگاه فروش اسباب‌بازی سال گذشته و تماس مکرر مخاطبان برای برگزاری مجدد این نمایشگاه ما را بر آن داشت که این رویداد را با برنامه‌های متنوع و گسترده‌تر از سال گذشته در آغاز تابستان امسال برگزار کنیم.

مهدی‌زاده بیان کرد: مسئولین استانی ظرفیت تولیدکنندگان بومی را دریابید، زیرا همانطور که گفتم برخی از تولیدکنندگان برتر اسباب بازی کشور، البرزی هستند و این مهم برای ایران کوچک یک ظرفیت درخور توجه است.

این مسئول گفت: از تمامی تولیدکنندگان در سراسر کشور دعوت می‌کنم که از در این جشنواره شرکت کنند زیرا علاوه بر نمایشگاه فروش، برنامه‌های بی‌نظیر فرهنگی برای خانواده‌ها و برنامه‌های ترویج بازی و اسباب بازی نیز تدارک دیده شده است که امید می‌رود این جشنواره با استقبال کم نظیر مواجه شود.

استان البرز می‌تواند میزبان جشنواره ملی اسباب‌بازی باشد

مهری فلاح، سرپرست کانون پرورش فکری البرز نیز در این نشست گفت: پیشنهاد می‌شود جشنواره ملی اسباب‌بازی که پیش از این در پایتخت برگزار می‌شد برای اولین‌بار به میزبانی استان البرز برگزار شود. این استان با ظرفیت موجود می‌تواند میزبانی خوبی برای برگزاری جشنواره ملی اسباب‌بازی باشد.

ضرورت توجه ویژه به هویت ایرانی اسلامی کودکان در جشنواره بازی و اسباب‌بازی استان البرز

فلاح افزود بازی و اسباب‌بازی مهم‌ترین چیزی است که باعث رشد همه جانبه کودک می‌شود.

وی ادامه داد: کودک در ابعاد مختلف زندگی‌اش با بازی و سرگرمی رشد می‌کند و بسیاری از تجربه‌های زیست را با آن می‌آموزد.

فلاح گفت: سال گذشته نمایشگاه فروش اسباب‌بازی با استقبال خوب شهروندان مواجه شد به همین دلیل نمایشگاه امسال را با برنامه‌های متنوع و به صورت گسترده‌تری برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: در جلسه‌ای که در دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی برگزار شد، به دلیل نزدیکی به پایتخت و استقبال خوب مردم، بر برگزاری این جشنواره در استان البرز تأکید شده است.

فلاح ادامه داد: به یاری خداوند جشنواره بازی و اسباب‌بازی از ۴ تا ۹ تیرماه در پارک چمران با حضور تولیدکنندگان استانی و کشوری برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: برای برگزاری جشنواره‌ای در جایگاه استان باید تمامی نهادها و سازمان‌ها پای کار آیند تا بتوانیم این جشنواره را هرچه بهتر و در سطح گسترده برگزار کنیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در کنار نمایشگاه، برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و ترویجی بازی و اسباب بازی برای کودکان و خانواده‌ها برگزار می‌شود تا فضایی شاد و مفرح را برای مردم رقم بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =