قلب‌ها و نقاشی‌های کودکان و نوجوانان زاهدانی با ساکنان؛ مدافعان و فاتحان خرمشهر همراه شدند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان: «زبان هنر» یکی از موثرترین ابزار برای معرفی وقایع، شخصیت‌ها و انتقال ارزش‌هاست

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جشنواره‌ی نقاشی دختران آفتاب با موضوع سالروز آزادسازی خرمشهر عزیز برگزار شد.

مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با تبریک فرارسیدن هفته مقاومت و پیروزی گفت: مقاومت مردم و ایستادگی رزمندگان در برابر دشمنان رمز مهم این پیروزی بزرگ بود که آثار خوب آن تا امروز باقی است.

معصومه هادی ادامه داد: خرمشهر، قطعه‌ای ارزشمند از خاک وطن است که با از خود گذشتگی و شجاعت فرزندان، به آغوش مام میهن بازگشت.

وی سپس خاطرنشان کرد: همان‌گونه که دیروز دشمن را از میهن بیرون راندیم، امروز نیز با تکیه بر فکر، اندیشه و استعدادهای خود و سرمایه‌های انسانی ارزشمندمان با بهره‌گیری از فرموده‌های مقام معظم رهبری، تلاش می‌کنیم پیروزی‎های بزرگ دیگری را، در عرصه‌های گوناگون، جشن بگیریم.

هادی در ادامه با اشاره به جشنواره نقاشی سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: «زبان هنر» یکی از موثرترین ابزار برای معرفی وقایع، شخصیت‌ها و انتقال ارزش‌هاست و به همین منظور و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت، یک جشنواره نقاشی به طول ۱۱۴ متر و با حضور اعضای مراکز فرهنگی‌هنری حوزه زاهدان، در مجتمع کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون هم‌چنین عنوان کرد: این جشنواره حامل پیام کودکان و نوجوانان امروز، به همه‌ی ایثارگران بود تا این عزیزان بدانند که با وجود گذشتن دهه‌ها از این حماسه‌ی بزرگ، نسل امروز قدر فداکاری‌های ایشان را می‌دانند و برای دفاع از این خاک و پیشرفت آن تلاش می‌کنند.

گفتنی است در این رویداد، که با همت آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، بیش از ۱۰۰ عضو مراکز فرهنگی‌هنری حضور داشتند و پس از برگزاری کارگاه‌های معرفی سرزمین و وقایع، با موضوع «خرمشهر» آثار خود را خلق کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =