نشست مهارت‌های زندگی با موضوع  «مهارت فرزندپروری» برگزار شد

اولین نشست مهارت‌های زندگی با موضوع «مهارت فرزندپروری» در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، اولین نشست مهارت‌های زندگی با موضوع «فرزندپروری» در روزهای پایانی خردادماه ۱۴۰۲به همت مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ مشهد برگزار شد.

نرجس ترابی مربی مسئول مرکز با تاکید بر نقش خانواده در ایجاد یک جامعه سالم گفت: خانواده محل تکامل و رشد فرزندان ما است و انسان سالم در خانواده سالم پرورش می‌یابد و والدین باید مهارتهای فرزندپروری را به خوبی کسب کنند تا بتوانند فرزندان خود را در مسیر درست تعلیم و تربیت همراهی نمایند. بنابراین با تعامل خوبی که با کارشناسان مرکز بهداشت برقرار کردیم، نشست ویژه «مهارت‌های فرزندپروری» را برای والدین علاقمند برگزار کردیم.

حاتمی کارشناس مرکز بهداشت و مدرس این دوره ضمن اشاره به سطوح مختلف فرزندپروری، دو عامل پذیرش و قانون را در تعیین سبک‌های فرزندپروری با اهمیت خواند و گفت: در شیوه‌های پرورش فرزندان، سه سبک سهل‌گیرانه، مقتدرانه و مستبدانه وجود دارد که در سبک سهل‌گیرانه والدین بیشتر تمایل دارند با محبت و حمایت با فرزند خود رفتار کنند و به‌ندرت فرزندان را تنبیه می‌کنند، قوانین بسیار محدودی وضع می‌کنند و از کنترل زیاد فرزند خود اجتناب می‌کنند.   

 نشست مهارت‌های زندگی با موضوع  «مهارت فرزندپروری» برگزار شد

کارشناس مرکز بهداشت، احساس هویت و اعتماد به نفس بالا در کودک در موقعیت‌های جدید را  دستاوردهای سبک تربیت مقتدرانه دانست و گفت: در این سبک والدین سعی می‌کنند با کودک خود تعامل سازنده و دوسویه داشته باشند. ویژگیهای اخلاقی و روحی کودکان خود را به خوبی می‌شناسند و دلایل بدرفتاری او را پیدا کرده و با صحبت و گفتگو مشکلات خود را به خوبی مدیریت و حل می‌کنند.

حاتمی در ادامه سخنان خود یکی از ویژگی‌های سبک فرزندپروری مستبدانه را پافشاری زیادی والدین بر رعایت انضباط دانست و گفت: در این سبک قوانین سخت‌گیرانه وضع می‌شود، پذیرش به حداقل می‌رسد، والدین تلاش می‌کنند بر فرزندان خود کنترل زیادی داشته باشند و متاسفانه اهمیتی به احساسات فرزندشان نمی‌دهند. صمیمیت کمتری با فرزند خود دارند و انزواطلبی، نداشتن اعتماد به نفس، پرخاشگری، پنهان‌کاری و دروغگویی از جمله ویژگیهای فرزندان تربیت شده به سبک مستبدانه می‌باشد.

در پایان نشست والدین دغدغه‌مند، مشکلات رفتاری فرزندان خود را با کارشناس دوره مطرح و به صورت کاربردی راهکارهای حل مسئله را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

نرجس ترابی مربی مسئول مرکز شماره ۲ ضمن خرسندی از استقبال خوب والدین از دوره آموزشی «مهارت‌های فرزندپروری» گفت: در زندگی امروز ضروری است که افراد برای رویارویی با چالش‌ها و مشکلات زندگی مهارتها و توانایی‌هایی کسب کنند، بنابراین در تلاش هستیم در طول سال سلسله نشست‌های «مهارت زندگی» را با موضوعات متفاوت در مرکز برگزار کنیم.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =