کد خبر: 326699
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
جشنواره لباس‌های بومی محلی در مرکز سیار ۱ مشهد

جشنواره لباس‌های بومی محلی ویژه عروسک‌های سارا توسط مرکز سیار شماره ۱ مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی جشنواره لباس‌های بومی محلی ویژه اعضای مراکز سیار مشهد برگزار می‌شود.

محسن ساجدی‌فر مربی مسئول مرکز سیار شماره ۱ مشهد با اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز تابستان و حضور اعضا و والدین آنها این جشنواره را آغاز کردیم. هدف از این جشنواره توجه به بخش اساسی فرهنگ بومی محلی یعنی لباس بود و یکی از وظایف کانون انجام فعالیت‌های همسو با تقویت فرهنگ بومی محلی است.

وی با اشاره به این جشنواره افزود: این جشنواره با حضور اعضا و مادران آنها در روزهای پایانی فصل بهار در مرکز سیار شماره ۱ مشهد آغاز شد و عروسک‌های سارا به اعضا امانت داده شد. از آنها خواسته شد تا نیمه شهریور برای این عروسک ها لباس‌های بومی محلی بدوزند. در نهایت جشنواره و نمایشگاهی از این آثار در نیمه شهریورماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مربی مسئول مرکز سیار ۱ مشهد در خصوص شرایط داوری تاکید کرد: تمامی عروسک ها به همراه لباس‌های بومی محلی در نمایشگاهی در معرض عموم قرار خواهند گرفت و ملاک مهم انتخاب لباس برتر در جشنواره، بومی محلی بودن آن و ساخت آن توسط عضو و مادر است.

این نمایشگاه از ابتدای تیرماه در مرکز سیار شماره ۱ مشهد آغاز و در شهریورماه سال جاری خاتمه می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =